اخبار روز

سخنگوی دولت رئیسی درمورد شرایط جدید دریافت وام توضیحاتی بیان کرد!/اگر آنها راه را سخت‌تر کردند گزارش دهید!

سخنگوی دولت شرایط دریافت وام‌های کوچک زیر ۱۰۰ میلیون تومان را اعلام و تاکید کرد که اگر در نحوه پرداخت سخت‌گیری می‌کنند حتماً باید به بانک مرکزی اطلاع دهید.

اظهارات مهم «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت سیزدهم در برنامه «بدون توقف» شبکه سه سیما به نقل از پی ام آپ می خوانید:

*بسیاری از بانک های ما زیانده هستند، نقدینگی ایجاد نمی کنند و آن را به سمت بخش تولیدی هدایت نمی کنند، دولت برای همه اینها برنامه دارد، اکثر بانک های دولتی ما زیان ده بودند، اما با جلوگیری از فساد ما به ثمر نشستیم. بدهی بالای دولت به جز بانک سپه، همه آنها از زیان خود خارج شدند و بانک مرکزی هم روی ناهماهنگی بانک ها حساب کرد که منجر به چاپ پول شد.

* تمامی بانک ها ماه به ماه ارزیابی می شوند و بر این اساس مجاز به اعطای تسهیلات برای ماه آینده هستند. یعنی طراحی به گونه ای انجام شد که بانک بتواند اقدام سازنده ای انجام دهد. وقتی به اقدامات ناسالم روی می‌آورد، محدودیت‌های بیشتری برای آنها اعمال می‌شود، به همین ترتیب، در حوزه‌های مختلف، بانک مرکزی برنامه‌های مختلفی برای سالم‌سازی بانک‌ها دارد. اصلاح عدم تعادل شبکه بانکی یکی از اصلاحات عدم تعادل است.

*در صورتی که بانک ها برای این گونه وام ها نیاز به ضامن دارند، موضوع را به ناظر بانک مرکزی گزارش دهند. اگر به طور قانونی به شما اعتبار اعطا شده است و روش پرداخت سخت است، باید این موضوع را به بانک مرکزی گزارش دهید.

*در حال حاضر به حدود چهار میلیون واحد مسکونی نیاز داریم که از این تعداد حدود یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی مجهز به زمین برای تحویل در این دولت است. همچنین دولت در این هفته 100 هزار دستگاه تحویل خواهد داد. 450000 دستگاه در دست سازنده است.

* دولت با علم به اینکه موضوع مسکن موضوع مهمی است، دو اقدام ساختاری جدی انجام داده است: اول اینکه کمیسیون مسکن ویژه ای را در دولت تشکیل داده ایم که جلسات هفتگی تشکیل می دهد و در مورد نهضت مسکن ملی تصمیم گیری می کند و کار را انجام می دهد. بررسی های لازم از طریق همچنین برای مدت کوتاهی سیستم پرداخت اتحادیه های صاحبان خانه را تغییر دادیم و اتحادیه های مسکن را ساماندهی کردیم و سامانه ای را فعال کردیم که مالکان و مستاجران بتوانند قراردادهای خود را در آنجا ثبت کنند. اینها اقداماتی است که دولت در کوتاه مدت در حوزه مسکن انجام داده است تا مشکل مستاجر تا حل شدن مشکل اساسی مسکن به طور موقت کاهش یابد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا