اخبار روز سینما جهان

ستاره سریال «Arrow» با اعتصاب بازیگران مخالف است!/جزئیات

استیون امل، بازیگر سریال “ارو” (Arrow)، یکی از کسانی است که اعتصاب بازیگران آمریکا را حمایت نمی‌کند. از تاریخ ۱۳ ژوئیه، اتحادیه SAG-AFTRA در اعتراض به تهیه‌کنندگان و استودیوهای هالیوود در اعتصاب قرار گرفته است و بسیاری از ستارگان سینما و تلویزیون مانند برایان کرانستون در نیویورک و برایان کاکس در لندن در این اعتصاب شرکت کرده‌اند.

استیون امل اعتصاب را به عنوان یک “تاکتیک تقلیل‌دهنده” در مذاکرات با تهیه‌کنندگان و “کوته‌بینانه” می‌بیند و در گفتگو با گلکسی‌کان اظهار داشت: “من احساس می‌کنم که از هالیوود جدا شده‌ام، زیرا در آنجا زندگی می‌کنم. احساس می‌کنم بسیاری از مردم در این صنعت از اعتصاب آگاهی ندارند. من حمایت از اتحادیه‌ام را می‌کنم و به کنار آن‌ها می‌ایستم، اما از اعتصاب حمایت نمی‌کنم. فکر می‌کنم که این تاکتیک یک تقلیل‌دهنده در مذاکرات است و تمام این اتفاقات را بسیار ناامیدکننده می‌بینم.”

یکی از نگرانی‌های بازیگران، استفاده از تصاویر اسکن شده آن‌ها برای ساخت فیلم‌های جدید با هوش مصنوعی است. یک مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه بازیگران اعلام کرده است که تهیه‌کنندگان به آن‌ها پیشنهاد داده‌اند که به ازای یک روز کار اسکن، بتوانند همیشه از تصاویر بدون رضایت و پرداخت هزینه‌ای بیشتر استفاده کنند. بازیگران معتقد هستند که درآمدهایشان از پخش مجدد فیلم‌ها و سریال‌ها در پلتفرم‌های استریم، باید به تهیه‌کنندگان منتقل شود.

فیلمسازانی مانند کریستوفر نولان نیز نگران استفاده از هوش مصنوعی هستند. کارگردانی به نام اپنهایمر اظهار می‌کند: “به نظرم هوش مصنوعی هنوز هم می‌تواند برای ما یک ابزار قدرتمند باشد. در این خصوص من خوش‌بین هستم. واقعاً خوش‌بینم. اما باید به عنوان یک ابزار آن را استفاده کنیم. فردی که از آن استفاده می‌کند، باید مسئولیت استفاده از آن را بپذیرد. اگر ما به هوش مصنوعی شأنی انسانی بدهیم، همانطور که با شرکت‌ها قراردادی امضا کرده‌ایم، بله، مشکلات بزرگی پیش خواهد آمد.”

در مراسم اکران ویژه «اپنهایمر»، او طی گفت‌وگوی خود با محققین پیشرو در زمینه هوش مصنوعی، به این صورت اظهار نظر کرده بود: «زمانی که من با محققین پیشرو در زمینه هوش مصنوعی صحبت می‌کنم، آنها در لحظه اپنهایمر خود قرار می‌گیرند و متوجه مسئولیت‌های دانشمندانی می‌شوند که با توسعه فناوری‌های نوین، پیامدهای ناخواسته‌ای را به همراه دارند. آنها به گذشته نگاه می‌کنند و سؤال می‌کنند: «ماهیت مسئولیت‌های دانشمندانی است که با پیشرفت فناوری‌های نوین، عواقب ناخواسته‌ای را به همراه دارند؟»

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا