اخبار روز سینما

استایل ورزشی برگ ریزان عمو پورنگ همه را شوکه کرد! / عمو پورنگ هم باشگاهی شد! + عکس

داریوش فرضیایی که با نام هنری عموپورنگ شناخته می شود یکی از خاطره‌های ماندگار در ذهن کودکان دهه 7 تا 90 است. او که در رشته گرافیک تحصیل کرده است فعالیت خود را در دنیای هنر با رادیو شروع کرده است.

داریوش فرضیایی مجری معروف برنامه کودک است. داریوش فرضیایی را همه با عمو پورنگ می شناسند. این مجری از طرف مادرش گیلانی تبار و از طرف پدرش ترک تبار است. داریوش فرضیایی کارگردان نیز هست. او به مادرش بسیار علاقه دارد و ویدیوهای عاشقانه ای با او به اشتراک می گذارد. داریوش فرضیایی با برنامه پورنگ و تورنگ به شهرت رسید. جدیدترین استوری اینستاگرام داریوش فرضی می توانید آن را در زیر مشاهده کنید.

داریوش فرضیایی در باشگاه

بیوگرافی داریوش فرضیایی

داریوش فرضیایی (زاده ۱ مرداد 1352، محله جوادیه، تهران) مجری و تهیه کننده بخش کودک و نوجوان تلویزیون است که بیشتر با برنامه عمو پورنگ شناخته می شود. او به دلیل ایفای نقش اول در این برنامه در رسانه ها با نام عمو پورنگ نیز شناخته می شود.

همچنین لازم به ذکر است که وی تحصیلات خود را در رشته گرافیک ادامه داده و در مقطع کارشناسی گرافیک از دانشگاه فارغ التحصیل شده است. او دو خواهر و پنج برادر دارد که یکی از آنها فوت شده و او آخرین فرزند خانواده است.

آغاز فعالیت هنری عمو پورنگ

داریوش فرضایی در سال ۱۳۷۳ در سن ۲۱ سالگی وارد رادیو و تلویزیون شد و کار خود را به عنوان گزارشگر رادیو آغاز کرد. او سپس با سبک های مختلف در برنامه رادیویی عصر جمعه ظاهر شد. برجسته ترین آنها «گل پسر» و «ننه بلقیس» بودند.

او با برنامه  «ما و شما» که به کارتون های مورد نظر کودکان اختصاص دارد، پا به دنیای نقاشی و تلویزیون گذاشت. این هنرمند که در سال 1357 با سریال تورنگ و پورنگ به چهره کودکانه تبدیل شد، سپس در سال 1380 با برنامه «عموپورنگ» کودک و نوجوان و لقب هنری اش در بین کودکان و بزرگسالان محبوب شد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا