اخبار روز

سالانه سه میلیون نهال حرا در هرمزگان تولید می شود

به گزارش پی ام آپ، سید محمد نور موسوی افزود: تولید سه میلیون اصله نهال حرا در ماه های گذشته تیر و در مردادماه امسال جوامع محلی در حال برنامه ریزی نهالستان های ساحلی هرمزگان هستند که قرار است در نیمه دوم سال جاری در سواحل استان کاشته شود.

وی تصریح کرد: تا دولت سیزدهم در مجموع 100 هزار اصله نهال حرا در شهرهای ساحلی استان هرمزگان تولید و کشت می شد در حالی که در سال های 1400 و 1401 یعنی در زمان دولت مردم این تعداد به 2 میلیون اصله نهال رسید. افزایش 20 برابری انجام داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تصریح کرد: پیش از دولت سیزدهم وسعت جنگل های حرا در استان 19 هزار و 650 هکتار بود که با برنامه های توسعه بر اساس آخرین اقمار با پنج هکتار افزایش به 25 هزار هکتار رسیده است. تصویرسازی.

موسوی ادامه داد: جنگل های دریایی حرا از ابتدا خرداد گل های خوشه ای به مدت یک ماه زرد می شوند و از اواخر مرداد ماه بذر این درختان برای تولید نهال برداشت می شود. با مشارکت مردم محلی ساکن در ساحل، بذرها برداشت و نهال ها کاشته شد آبان ماه تمام شد.

وی افزود: حرا از جمله گونه های درختی دریایی شناور است که در سواحل خلیج فارس یافت می شود و زیستگاه مهمی برای آبزیان، بی مهرگان و پرندگان است که نقش مهمی در حفظ اکوسیستم دریایی ایفا می کنند.

46

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا