اخبار روز

داود بیگی نژاد: سازندگان بازار مسکن را ترک کردند وام وام بانکی برای خرید آپارتمان دردی را دوا نمی کند!/جزئیات

داود بیگی نژاد در کافه خبرگزاری پی ام آپ در پاسخ به این سوال که برخی گزارش ها حاکی از خروج سازندگان از بازار مسکن است. آیا شما این  موضوعی را قبول دارید؟ آیا سازندگان  به سایر رشته های حرفه ای مهاجرت می کنند؟ وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سازندگان این حرفه را کنار گذاشته اند، باید بگویم که این موضوع در سال های اخیر شدت بیشتری پیدا کرده است. در واقع کسانی که قبلاً در تولید مسکن بودند، دیگر آنجا نیستند.

وی افزود: عوامل متعددی در این معضل دخیل است که باعث کناره گیری سازندگان از تولید مسکن شده است، شاید مشکل اصلی این است که هزینه تولید مسکن بالا رفته و تولید مسکن از ظرفیت فرد یا تعداد بیشتری فراتر رفته است. در حال حاضر هزینه ها نسبت به چند سال پیش کاملاً متفاوت است. مراقب باشید این هزینه ها بر قیمت نهایی تاثیر می گذارد.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: اما این‌که چرا افراد در حالی که یک ساختمان گران ساخته می‌شود، در بخش ساخت‌وساز مسکن باقی نمی‌مانند، باید گفت به همان نسبت که هزینه تولید مسکن افزایش پیدا می‌کند، وزن قیمتی هم سنگین‌تر می‌شود. در این شرایط، به همان نسبت خواهان و درخواست‌کننده و مراجعه‌کننده برای خرید مسکن کمتر می‌شود. یعنی خواب سرمایه برای تولیدکننده افزایش پیدا می‌کند.

بیگی نژاد تصریح کرد: اکنون فقط در مورد تولید صحبت کرده ایم، اما می دانید که اگر بخواهیم شرایط تولید را برای یک ساختمان ایجاد کنیم، باید مدت زمان زیادی را در جامعه بگذرانیم تا پروانه ساختمانی بگیریم. نیازهای سرمایه گذار به عنوان یک تولیدکننده برای ورود به بحث تولید و در نهایت استخراج سرمایه و سود خود طولانی شده است.

وی بیان کرد: چند سالی است که انگیزه بانکی موثری نداریم بنابراین هرکسی که قصد خرید واحد مسکونی دارد می تواند از تسهیلات بانکی استفاده کند. از سوی دیگر اعتبار گاهی در برخی مناطق و در مقطعی از زمان دست نخورده باقی می ماند. یعنی چه وام بگیرید چه نگیرید تاثیری ندارد چون دردی را دوا نمی کند.

 

Recent search terms:

  • داود بیگی نژاد

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا