اخبار روز

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران در عصر امروز !

 

سازمان هواشناسی کشور نسبت به نارنجی رنگ بودن اخطار هواشناسی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و در نتیجه بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی در سطوح برف و در مناطقی که احتمال بارش تگرگ وجود دارد، هشدار داد. بعدازظهر امروز پنجشنبه 27 فروردین مهر تا اواسط صبح روز شنبه 28 مهر .

سازمان هواشناسی با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط کشور از بعدازظهر امروز تا پیش از ظهر شنبه 29 مهر هشدار داد

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور نسبت به نارنجی رنگی شدن فعالیت سامانه بارشی و در نتیجه بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی در سطوح برف و در مناطق مستعد وزش باد شدید هشدار داد. بارش تگرگ از بعد از ظهر امروز پنجشنبه 27 مهر تا اواسط صبح روز شنبه 28 مهر .

منطقه تحت تاثیر سامانه بارشی یاد شده پنجشنبه 27 مهر شمال اردبیل، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویار احمد، جمعه 28 مهر منطقه پراکنش و ارتفاعات در استان های گیلان، مازندران و گلستان، خراسان شمالی و خراسان شمالی، رضوی و سمنان و شنبه 29 مهر رضوي در شمال شرقي و مركز خراسان واقع شده است.

بر این اساس ممکن است اختلالاتی در حمل و نقل از راه دور، طغیان جاده ها، طغیان رودخانه ها، طغیان معابر، وزش باد شدید موقت، اصابت صاعقه، احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات در مناطق کوهستانی، آسیب به سازه های موقتی مانند بنرها، داربست ها، بیلبوردها و غیره درختان می شکنند. سن، اختلال در حمل و نقل عمومی و خسارت به محصولات باغی و کشاورزی پیش بینی شده است. بنابراین توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از سفرهای غیرضروری، پرهیز از تردد و استراحت در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها و همچنین عدم پرداختن به فعالیت های کوهنوردی و ورزش است. عشایر آماده سازی دستگاه های اجرایی و امدادی و همچنین پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آبراه ها و انتقال محصولات کشاورزی برداشت شده به انبارهای استاندارد را توصیه کرده اند.

به گزارش ایسنا، در اخطار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی شده است که یک پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه خواهد داشت. اخطار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده مضر صادر می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا