اخبار روز

عمارت شهرداری رشت بعد از بازسازی و مرمت به موزه تبدیل میشود!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اعلام کرد که روند مرمت عمارت شهرداری رشت آغاز شده است و با اتمام این فرآیند، این بنا به بزرگترین موزه شهر تبدیل خواهد شد.

در عین حال، جهانی با تأکید بر توانمندی‌ها و قابلیت‌های گردشگری گیلان در بخش‌های مختلف، به فرصت مناسبی برای رونق اقتصادی و اشتغال اشاره کرد و لازم دانست تا زیرساخت‌های این بخش تقویت گردد. به همین دلیل، توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های مربوط به گردشگری و صنایع‌دستی گیلان به عنوان یک اولویت ویژه مطرح شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از آغاز عملیات مرمتی ساختمان شهرداری رشت خبر داد و افزود: با مرمت و مرمت این بنا، ساختمان شهرداری رشت به بزرگترین موزه شهر تبدیل می شود.

شهرداری رشت به مرمت عمارت خود پرداخته است و با تخصیص اعتبار لازم، فرآیند مرمت و بازسازی این ساختمان در دستور کار قرار گرفته است.

جهانی در خصوص اهمیت نوسازی و مرمت ساختمان شهرداری رشت افزود: با اعتبار مناسب بزرگترین پروژه مرمتی شمال کشور در مجموعه بنای تاریخی شهرداری رشت اجرا می شود.

وی با تشکر از شهردار و رئیس شورا و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر رشت و همکارانشان در سازمان بازآفرینی رشت افزود: در این مرحله از مرمت که زیر نظر کارشناسان فنی این اداره کل انجام می شود. مدیریت، ساماندهی و بهینه سازی تاسیسات، نوسازی سقف ساختمان، مقاوم سازی زهکشی، نوسازی و مرمت فضای داخلی سازه و سایر موارد ضروری و بر اساس توافقات در دستور کار قرار دارد؛ بازسازی و تکمیل کامل ساختمان در مدت یک سال انجام می شود.

میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ساختمان ثبتی عمارت شهرداری را به عنوان یکی از ارزشمندترین و بی‌نظیرترین ساختمان‌ها شهر برشمرد. این ساختمان، پس از مرمت جداره بیرونی و مقاوم‌سازی داخلی، به عنوان یک موزه بزرگ شهر بهره‌برداری خواهد شد. این اقدام، در راستای برآورده کردن انتظارات فرهنگ‌دوستان، پس از سال‌ها به اجرا در خواهد آمد.

جهانی، اخبار خوبی در خصوص مرمت عمارت شهرداری رشت به اطلاع رساند که مجموعه میدان شهرداری و بناهای تاریخی پیرامون آن، یکی از ارزشمندترین مجموعه‌های تاریخی است که به بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت. با همکاری و مشارکت مردم، مسئولین و مالکین واحدهای زیرمجموعه، علاوه بر مقاوم‌سازی و بهبود امنیت بناها، با سرعت به اجرای طرحات این پروژه‌ها پرداخته خواهد شد تا در زمان معقول، ساختمان به عنوان یکی از برجسته‌ترین موزه‌های شهر، به خدمت رسانی به علاقه‌مندان، دانشجویان و پژوهشگران بپردازد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا