اخبار روز

فرصتی برای زوج‌های جوان؛ خرید خانه‌هایی به ارزش یک میلیارد تومان!/ جزئیات این خبر مهم

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی و انبوه‌سازی تهران، جزئیات طرح ساخت واحدهای کوچک متراژ برای جوانان و زوج‌های جوان را اعلام کرد و ارزش خرید این واحدهای مبله را یک میلیارد تومان تخمین زد.

به گزارش پی ام آپ، خشایار باقرپور، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی و انبوه‌سازی تهران، با توضیح جزئیات طرح ساخت مسکن برای جوانان و زوج‌های جوان، اعلام کرد: طرح “مسکن اقتصادی ما” که توسط اتحادیه طراحی شده است، ابعاد مختلفی دارد و در کمیسیون عمران مجلس نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. این خوشبختانه با استقبال قابل توجهی از سوی ریاست جمهوری روبرو شده و به وزارت راه و شهرسازی ارجاع داده شده است. وزیر راه و شهرسازی نیز با نگاه مثبت، آمادگی خود را برای مشارکت در اجرای این طرح به اتحادیه اعلام کرده است.

وی افزود: این طرح بیشتر برای تامین مسکن جوانان و زوج‌های جوان ارائه شده است؛ زیرا یکی از معضلات اساسی که جوانان در راه ازدواج با آن روبرو هستند، تامین مسکن است. قیمت مسکن تحت تأثیر شرایط اقتصادی عمومی کشور بالا رفته و قدرت خرید آنان کاهش یافته است. از سوی دیگر، هزینه‌های اجاره‌ها نیز به طرز چشمگیری افزایش یافته و جوانان دچار مشکلاتی شده‌اند که برای ازدواج و تأمین یک مأوا به سراغ دارند.

اجرای آزمایشی طرح «مسکن ما» در دو استان تهران و البرز

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های ساختمانی و انبوه سازی تهران از اجرای طرح اقتصادی «مسکن ما» به صورت آزمایشی در استان های تهران و البرز خبر داد و گفت: این طرح ایده خوبی برای زوج های جوان و زوج هایی است که معمولا در کار در طول روز و بعد از ساعات کاری نیاز به سرپناه دارند، می توانند از طریق این طرح صاحب خانه شوند.

باقرپور در تشریح متراژ واحدها گفت: در این پروژه از مدل آسیای شرقی استفاده می کنیم و واحدهای کوچک 25 تا 35 متری با فناوری های روز ساخته شده اند. واحدها با رویکرد صرفه جویی نه به معنای ارزان شدن به قیمت از بین بردن کیفیت، بلکه به معنای حفظ کیفیت در کنار استفاده از فناوری های نوین ساخت و ساز ساخته شده اند و قیمت کل را به حداقل رسانده ایم.

وی با بیان اینکه جوانان با کمتر از یک میلیارد تومان می توانند صاحب این واحدها شوند، افزود: واحدهای نمونه کاملا مجهز و مبله و دارای پارکینگ هستند. بنابراین یک زوج جوان برای شروع زندگی با یک چمدان وارد واحدهای مسکونی می شوند زیرا واحد مجهز و مبله است و فلسفه وجودی این واحدها این است که زوج جوان با وام ازدواج و هزینه جهیزیه صاحب خانه شوند. نگرانی از پیش پول و اجاره من نیست.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی و انبوه‌سازی تهران، این واحدها اجاره به شرط تملیک نیستند، بلکه افراد مالکیت صددرصدی در آنها دارند و بر اساس شاخصه‌های امروز در تولید انبوه، قابلیت انجام این کار با قیمت زیر یک میلیارد تومان وجود دارد.

رکن مقدم بر فرزندآوری، ایجاد تسهیل در ازدواج است

باقرپور درباره انتقاداتی که درباره ساخت واحدهای کوچک متراژ وجود دارد، او گفت: بدون شک، این طرح هر موافقان و مخالفانی دارد و بسیاری از افراد شک و تردیدهایی داشته‌اند که اگر واحدهای کوچک متراژ طراحی شوند، انگیزه فرزندآوری را کاهش می‌دهند. در حالی که ما اعتقاد داریم که رکن مقدم بر فرزندآوری، ایجاد تسهیل در ازدواج است و اگر بتوانیم در این مرحله تسهیلاتی فراهم کنیم، کار بزرگی و قابل ارزش انجام شده است. خوشبختانه، با نگاه مثبت مسئولان و دولتمردان، امیدواریم که این طرح در استان‌های تهران و البرز به عملیات اجرایی بپیوندد.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود زوج های جوان بتوانند با وام ازدواج و جهیزیه صاحب خانه شوند و این واحدهای مبله را با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان خریداری کنند. وقتی یک زوج زندگی را با خانه ای که دارند شروع می کنند، می توانند در مرحله بعدی آن را بهبود بخشند، اما اگر دغدغه آنها در اوایل زندگی، پرداخت اجاره بها و جمع آوری پول باشد، دیگر تمرکزی برای فکر کردن ندارند. در مورد بهبود کیفیت زندگی خود

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های ساختمانی استان تهران گفت: ممکن است این نگرانی وجود داشته باشد که اگر یک واحد 25 متری را به زوج جوان واگذار کنیم فردا برای حضور میهمانان و پذیرایی با مشکل مواجه شوند اما طراحی مدرنی برای این واحدها در نظر گرفته ایم. اگر یک آپارتمان 150 متری را به یک زوج جوان بدهید، فقط زمانی که مهمان داشته باشند از آن فضای پذیرایی استفاده می کنند، اما ما در مجموعه از آن استفاده می کنیم و امکانات مختلف به فضای مشترک تعمیم داده شده است.

به گفته باقرپور، در این طرح طراحی و توزیع مشاعات به گونه ای است که حداکثر کارایی را داشته باشد و فضاهای ورزشی، غذاخوری ها و رستوران ها، خدمات بازرگانی، خشکشویی و سوپرمارکت ها که از نیازهای مناطق مسکونی است، دیده شده است. در این شهرک ها تمامی واحدها دارای نور کافی، ذخیره انرژی، پرهیز از اتلاف انرژی و حفظ سبک زندگی کامل و مدرن در یک محیط اقتصادی بهینه می باشند.

وی با اظهار اینکه از مدل‌های سنتی در ساخت این واحدها استفاده نمی‌شود، افزود: تکنولوژی ساخت را در این واحدها بهبود داده‌ایم و امیدواریم که اجرای آزمایشی این طرح در استان‌های البرز و تهران هر چه سریع‌تر شروع شود و به سایر استان‌ها گسترش یابد.

استفاده از وام ازدواج و جهیزیه در واحدهای ساختمانی

باقرپور، در پاسخ به سؤالی درباره واحدها که آیا به صورت سوئیت هستند یا خیر، گفت: این واحدها سوئیت نیستند و در آنها فضای نشیمن، اتاق خواب و سرویس بهداشتی کامل به طور جداگانه در قالبی با متراژ کوچک طراحی شده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی و انبوه‌سازی تهران درباره پرداخت تسهیلات و وام مسکن برای این واحدها نیز گفت: در طرح نهضت ملی مسکن بانک‌ها همکاری کمی انجام دادند و به نسبت کمی در ارائه وام و تسهیلات همراهی نکردند. به علت عدم حمایت بانک‌ها، پروژه‌ها به شکلی که باید پیش نروند، اجرا نشدند. بنابراین، ما هزینه‌ای را برای وام‌های بانکی درنظر نگرفته‌ایم، مگر اینکه زوج‌ها بخواهند از وام ازدواج یا جهیزیه استفاده کنند.

در پایان، وی اظهار کرد: اگر این طرح را در دستور کار قرار دهیم، می‌توانیم واحدهایی را برای فرزندان اول و دوم ومتناسب با سیاست‌های جمعیتی نظام تولید کنیم، اما در حال حاضر، ما تمرکز خود را بر تسهیل در ازدواج جوانان قرار داده‌ایم و امیدواریم که این زوج‌ها و جوانان، به زودی مالک و صاحب خانه خود شوند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا