اخبار روز

زنی با حساسیت شدید آب / تنها 40 نفر در جهان به این بیماری مبتلا هستند (+عکس)

یک زن کالیفرنیایی به دلیل حساسیت شدید به آب مجبور است از این مایع حیات بخش دور بماند. او می گوید بدن من همیشه کم آب است.

به گزارش پی ام آپ، افراد مبتلا به کهیر مزمن تا حد امکان از مواد حساسیت زا دوری می کنند. اما اگر به آب حساسیت دارید چه باید کرد؟

تسا هانسن اسمیت، زن 25 ساله ای از کالیفرنیا، هر روز این سوال را از خود می پرسد. او از نادرترین نوع آلرژی یعنی کهیر آکواژنیک (آلرژی به آب) رنج می برد و هر زمان که با آب تماس پیدا می کند کهیر می شود.

هنسن اسمیت می گوید از آنجایی که آب ندارد، بدنش همیشه آنقدر کم آب است که مستعد غش است. وقتی 8 ساله بود متوجه کهیر روی دست ها و پوست سرش شد و بعد از دو سال آزمایش مکرر بالاخره مشخص شد که به آب حساسیت دارد. با بزرگتر شدن هانسن اسمیت، حساسیت او به آب بیشتر شد. به دلیل حساسیت به آب، حتی چشم ها و زبانش خارش می کند. گاهی زبان او نیز باعث کهیر می شود.

هانسن اسمیت می گوید که به همه انواع آب، حتی آب عرق، اشک و بزاق خود حساسیت دارد. علاوه بر این، او نمی تواند غذاهای حاوی آب زیادی مانند هندوانه یا شیر غیر لبنی بخورد.

خوشبختانه شیر به دلیل داشتن چربی و پروتئین و محتوای متعادل آب باعث کهیر هانسن اسمیت نمی شود.

هانسن اسمیت برای جلوگیری از عود آلرژی خود غذای خشک را با آب کمی می خورد. به همین دلیل، او اغلب دچار کم آبی می شود. حتی حمام کردن برای او آسان نیست و معمولاً نباید بیش از 5 دقیقه در حمام بماند یا از دوش برای شستشو استفاده کند.

کمتر از 40 نفر در سراسر جهان از این بیماری رنج می برند.

منبع: foxnews

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا