اخبار روز

زنان متاهل و کودکان زیر 18 سال می توانند بدون مراجعه به اداره مجوز خروج بگیرند


به گزارش پی ام آپ، سردار علی ذوالقدر رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی و نیاز مردم به خدمات گذرنامه، مقرر شد شعبه ای از اداره گذرنامه در میدان آزادی تهران ایجاد شود. همراهان ما تا 31 مرداد هر شب تا ساعت 22 در آنجا خواهند بود.

وی ادامه داد: شهروندان عزیز می توانند مدارک خود را برای صدور گذرنامه به رئیس شعبه تحویل دهند تا کارهای اساسی انجام شود.

وی با اشاره به صدور گذرنامه زیارتی گفت: امسال برای اولین بار طی مذاکراتی با مقامات عراقی گذرنامه زیارتی صادر کردیم. این گذرنامه از ابتدای ماه محرم با هزینه 50 هزار تومان به مدت 5 سال برای مردم صادر شد و بسیاری از کسانی که قصد سفر به کربلا را داشتند با این گذرنامه به عراق سفر کردند.

سردار ذوالقدر در پاسخ به سوالی مبنی بر مجوز خروج از کشور ویژه بانوان و تمهیداتی که در نظر گرفته شده است، گفت: این اختیار را به رئیس شعبه داده ایم که اگر شخصی برای گذرنامه زیارتی اقدام کند و در صورت نیاز حضور هر دو نفر یعنی زن و شوهر با مشاهده مدارک ازدواج و مدارک شناسایی، امضای زوج را تایید کرده و پس از ثبت نام در سامانه، همان مدرک را مجوز خروج از کشور زنان در نظر بگیرید. با این روش نیازی به مراجعه به ثبت احوال نیست و همین مدرک را به عنوان اجازه خروج از کشور زوج برای زوجه نیز قبول می کنیم. این کار برای کودکان زیر 18 سال نیز قابل انجام است.

وی درباره پیش بینی صدور گذرنامه در سال جاری گفت: سال گذشته حدود 6 میلیون و 100 هزار گذرنامه برای زیارت اربعین صادر شد که پیش بینی می کنیم امسال این رقم بین 20 تا 30 درصد افزایش یابد. به نظر من برای کسانی که قصد سفر به عراق و راهپیمایی در عراق را دارند، گذرنامه زیارتی یک امکان ارزان و سریع است که مشخص شده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا