اخبار روز

زمین های 300 متری برای افرادی که می خواهند در ابوموسی سکونت داشته باشند!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ، جزایر سه گانه ایران همواره خط اول دفاعی کشور بوده اند، اما تاکنون سرمایه گذاری زیادی برای توسعه مسکونی آنها نشده است. همین موضوع باعث ایجاد شبهه هایی در مورد مالکیت ایران بر جزایر سه گانه شده و اظهارات غیرمستند شورای همکاری خلیج فارس درباره مالکیت امارات بر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی تکرار شود.

تکرار این ادعا در ماه های اخیر باعث شده است که دولت برای خنثی سازی طمع و ادعاهای بی اساس برخی کشورها مشوق هایی را برای آبادانی این مناطق در نظر بگیرد. یکی از این مشوق ها که توجه بسیاری را به خود جلب کرده این است که «هر ایرانی می تواند در جزیره ابوموسی صاحب خانه شود».

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی 14 مرداد ماه با اعلام این خبر گفت: دولت قصد دارد به هر ایرانی که متقاضی سکونت در جزیره ابوموسی برای ساختن خانه است زمین بدهد. بر این اساس برخی از شرایط از جمله فرم «ج» برای متقاضیان زمین حذف شده و ثبت نام تمامی اتباع ایرانی که سرپرست خانوار یا واجد شرایط دریافت زمین در ابوموسی هستند رایگان است.

توسعه جزیره ابوموسی یکی از اولویت های مهم دولت است.

«مهدی دوستی» استاندار هرمزگان در گفتگو با «ایران»، آبادی جزایر را مطالبه جدی رهبری و وظیفه دولت دانست و اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی هرمزگان و وجود مناطق متعدد در جزایر این استان، اسکان جزایر و تدوین برنامه های ویژه ضروری است و در این مناطق به ویژه جزیره ابوموسی باید مشوق هایی در نظر گرفته شود.

دوستی ادامه داد: در حال حاضر با دستور وزارت راه و شهرسازی فرم (ج) برای اهالی شهرک ابوموسی سبز شده است و ساکنان آن می توانند از مزایای زمین و تسهیلات مسکن دولتی در سایر شهرها استفاده کنند.

همچنین دولت در طرح جدید خود قصد دارد به هر ایرانی که متقاضی اقامت در جزیره ابوموسی باشد، زمین دولتی رایگان بدهد. این اقدام دولت پاسخ مناسبی به شبهات در مورد مالکیت ایران بر جزایر سه گانه و ادعاهای بی اساس شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر مالکیت تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی توسط امارات است. البته به این نکته توجه کنید که در این طرح واگذاری زمین باید به ساخت کامل ساختمان منجر شود و امکان چانه زنی وجود ندارد.

دستور رئیس جمهور برای توسعه ابوموسی

استاندار هرمزگان توسعه و پیشرفت جزیره ابوموسی را اولویت استان و آرزوی اهالی دانست و افزود: در نظر داریم از طرح های نو و خلاقانه استفاده کنیم. از این نظر از شرکت های دانش بنیان که این جزیره را توسعه می دهند حمایت خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت‌ها در این جزیره افزود: با ارسال نامه‌ای پیشنهادهایی مبنی بر تکمیل زیرساخت‌های آب و برق، حوزه‌های ورزشی و عمرانی، ارائه خدمات بهینه به مردم ساکن در این جزیره به رئیس جمهور ارائه شد. و تأمین بودجه برای حمل و نقل، و دستور داد. باید برای توسعه ابوموسی دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف فعال شود و جایگاه ویژه این شهر در نظر گرفته شود.

تامین برق پایدار جزیره، افزایش ظرفیت آب شیرین کن ها، رفع مشکل اشتغال ساکنان، تحویل سردخانه 2000 تنی خلیج فارس (سردخانه ماهی)، طرح مناطق گردشگری، زیرساخت کامل بندری، تخصیص وام از قانون جوانان جمعیت، تثبیت خط پرواز، استفاده از نفت ساکنان ابوموسی در فلات سرزمین اصلی سیری و صدور پروانه صید برای ساکنان این جزیره از مهم ترین پیشنهاداتی است که به آن ارائه شده است. رئیس جمهور.

استاندار هرمزگان از تشکیل کارگروه توسعه ملی شهرستان ابوموسی در وزارت کشور خبر داد و افزود: خوشبختانه با توجه به درخواست های صورت گرفته سردخانه شیلات به بخش خصوصی واگذار شده و با سرمایه گذاری انجام شده است. 200 میلیارد ریال بخش مهمی از مشکل صیادان این شهرستان در تخلیه و فروش ماهیان صید شده حل شده است. . همچنین کمک های خوبی به شهرداری ابوموسی انجام شد و علاوه بر تامین و تخصیص یک دستگاه خودروی آتش نشانی و اختصاص اعتبار 2.5 میلیارد تومانی برای بهسازی شهری، حواله 2 دستگاه کامیون نیز صادر و 120 تن قیر تحویل شهرداری شد.

300 متر زمین آماده تحویل

«عباس کمالی» مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در این باره گفت: با پیگیری های انجام شده، ثبت نام متقاضیان مسکن ملی برای تمامی شهروندان ایرانی که سرپرست خانوار یا واجد شرایط هستند رایگان است. ابوموسی و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه ملی نهضت مسکن نسبت به ثبت نام درخواست خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت جزایر خلیج فارس برای کشور افزود: یکی از کارهای مهمی که برای تشویق مهاجرت به این جزیره و توسعه جزایر خلیج فارس انجام شده حذف شرط فرم «ج» است. در طرح ملی مسکن جزیره ابوموسی.

او افزود: متقاضیان می توانند برای ثبت نام به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند. واگذاری 42 هکتار از زمین های جزیره ابوموسی به شهروندان در نظر گرفته شده و فرض بر این است که به هر متقاضی زمینی به مساحت 300 متر مربع اختصاص یابد. ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن هم اکنون در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن در استان های البرز، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان انجام می شود. ، گلستان، مازندران و هرمزگان.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان تصریح کرد: فرم «ج» به این معناست که در صورت رسیدگی دولتی، فرد متقاضی تسهیلات مسکن دولتی و افراد تحت تکفل وی در 5 سال گذشته مالکیت زمین یا ملکی نداشته اند. فرم «ج» یکی از شروط تحویل زمین، مسکن یا تسهیلات دولتی در حوزه مسکن محسوب می شود و اگر شخصی از این تسهیلات استفاده کرده باشد دیگر نمی تواند از آن بهره مند شود.

وی خاطرنشان کرد: فرم «ج» متقاضیان واگذاری رایگان زمین در ابوموسی حتی اگر موفق به ساخت و تکمیل واحد شوند و مالک محسوب شوند سبز می‌ماند، بنابراین همچنان می‌توانند از مزایای زمین دولتی و تسهیلات مسکن استفاده کنند. در شهرهای دیگر متقاضیان دریافت کمک هزینه زمین رایگان در ابوموسی نیز از شرط اقامت معاف خواهند بود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا