اخبار روز سینمافیلم و سریال

زمان پخش سریال عاشورا از شبکه یک سیما!/خلاصه داستان

عاشورا نام نسخه سریالی فیلم «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر است. برای دانستن در مورد زمان پخش عاشورا از شبکه یک سیما با ما همراه باشید

زمان پخش سریال عاشورا از شبکه یک

مینی سریال 7 قسمتی «عاشورا» به زندگی شهیدان مهدی و حمید باکری می پردازد و خاطره حماسه های لشکر 31 عاشورا را زنده می کند. نسخه سینمایی مجموعه «عاشورا» با عنوان «موقعیتمهدی» با کسب پنج جایزه بهترین فیلم جشنواره چهلم فجر شد. اگر از طرفداران سریال های دوران دفاع مقدس هستید می توانید این سریال را از شبکه یک تماشا کنید.

زمان پخش عاشورا از شبکه اول: از جمعه (27 مرداد ماه)

پخش روز عاشورا: هر جمعه

زمان پخش سریال عاشورا: 22:15

تکرار سکانس عاشورا: روز بعد ساعت 15:15

تعداد قسمت های سریال عاشورا: 7 قسمت 45 دقیقه ای

بازیگران عاشورا

بازیگران عاشورا

فیلم موقعیت مهدی (مجموعه عاشورا) به نویسندگی هادی حجازی فر و تهیه کنندگی حبیب الله ولی نژاد و سجاد نصرالهی نسب ساخته شده است. بازیگران مشهوری چون حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا، وحید آقاپور، پدرام ولایتی مقدم و روح‌الله زمانی در این فیلم موفق ایفای نقش کردند.

مقام مهدى در هجدهم سالگى براى اولين بار بهمن در چهلمین جشنواره فیلم فجر 1400 خرس در بخش سودا سیمرغ به نمایش درآمد. این فیلم در 14 رشته در جشنواره نامزد دریافت جایزه سیمورگ بلورین شد و در نهایت پنج جایزه از جمله سیمورگ کریستال بهترین فیلم را از آن خود کرد.

مسعود فراستی از منتقدان مطرح، فیلم موقعیت مهدی را «افتخار سینمای ایران و بهترین فیلم سینمای ایران حداقل در ۱۰–۱۵ سال اخیر» نامید و گفت که این فیلم «از لحاظ فیلم‌های قابل دفاع، یک سر و گردن بالاتر از جشنواره‌های دیگر می‌ایستد.»

خلاصه سریال عاشورا

خلاصه سریال عاشورا
خلاصه سریال عاشورا

پس از پرداختن به زمان پخش سریال عاشورا از شبکه یک، به سراغ داستان، درام و زندگینامه این سریال تاریخی می رویم که روایتگر زندگی سردار شهید مهدی باکری فرمانده لشکر عاشورا است.

مهدی باکری فرمانده لشکر 31 عاشورا از برادر کوچکترش حمید می خواهد که با وجود مشکلاتی که دارد به منطقه بازگردد و در کنار او باشد. حمید قبول می کند و با او می رود. حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید به تنهایی به خانه اش برگردد،  این داستان واقعی در 6 پرده به تصویر کشیده شده‌ و از ترک مدیریت شهرداری توسط مهدی باکری، تا شهادت ایشان در قامت فرمانده لشگر عاشورا در عملیات بدر در زمستان ۱۳۶۳ به بهترین شکل روایت می‌شود.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا