دانستنی ها

زخم گلوله بعد از تمرین چیست؟

گره عضلانی زمانی رخ می دهد که ماهیچه ها با فعالیت سنگین یا جدیدی که بدن هنوز به آن عادت نکرده است کشیده می شود.

تصور کنید در حال ورزش سنگین هستید، ماهیچه هایتان کمی خسته هستند، اما در بقیه روز هیچ درد یا مشکلی ندارید. صبح روز بعد از خواب بیدار می شوید و متوجه می شوید که شانه شما را گرفته است. هنگامی که عضلات شانه خود را مالش می دهید، مانند یک توپ کوچک در زیر پوست شما احساس می شود که منقبض می شود و درد خفیفی ایجاد می کند.

این توپ ماهیچه ای چیست و چگونه می توان آن را به حداقل رساند؟

وب سایت گفتگو در مقاله ای به این سوال پاسخ می دهد. مکالمه می نویسد: گاهی اوقات به کوچکی یک توپ یا به بزرگی یک توپ گلف، این گره های عضلانی نقاط ماشه ای نامیده می شوند و در نیاما، لایه نازکی از بافت همبند که عضله را احاطه کرده است، رخ می دهند.

هنگامی که عضله آسیب می بیند، تورم خفیفی در عضله و فاسیا ایجاد می شود و این توده بافت متورم نقطه ماشه ای است که حرکت را محدود می کند و آن را دردناک می کند.

گره های عضلانی را نمی توان در اسکن های پزشکی مشاهده کرد و محققان هنوز مکانیسم فیزیولوژیکی ایجاد کننده این واکنش در عضله را درک نکرده اند.

این نقاط ماشه ای زمانی رخ می دهند که ماهیچه ها در اثر فعالیت سنگین یا جدیدی که بدن هنوز به آن عادت نکرده است تحت فشار قرار می گیرند.

به گزارش The Conversation، ساده ترین راه حل این است که منتظر بمانید تا گره عضلانی ظرف چند روز خود به خود برطرف شود. زمان می برد تا عضله به حرکت جدید عادت کند یا از استرس و تنش خلاص شود.

همچنین می توانید با ماساژ، طب سوزنی یا حتی تحریک الکتریکی، روند بهبودی را تسریع کنید. هدف از این روش ها کاهش فشردگی عضلات و اعصاب و افزایش جریان خون است. هر چه جریان خون بیشتر باشد، مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به بافت آسیب دیده می رسد و در نتیجه روند بهبودی را تسریع می کند.

کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید به صورت رایگان در خانه انجام دهید. یک راه ساده برای شل کردن گره های عضلانی، کشش است. حرکات کششی به ویژه هنگامی که در تمام روز در وضعیت نامناسبی می نشینید بسیار مهم و مفید است. به عنوان مثال، پس از مدتی نشستن، شانه ها و گردن خود را بچرخانید تا فشار وارده بر عضلات کاهش یابد و از ایجاد گره های عضلانی جلوگیری شود.

روش دیگر استفاده از غلتک ماساژ است. با این غلتک ها می توانید گره های عضلانی را باز کنید و فشاری که وارد می کنید متناسب با آستانه تحمل شما است، بنابراین از درد و ناراحتی رنج نمی برید.

به طور خلاصه، گره های عضلانی مشکل نگران کننده ای نیستند. فقط به یاد داشته باشید که ورزش و حرکت منظم از تشکیل این توده ها جلوگیری می کند. اگر متوجه گره های عضلانی شدید، در پایان روز آنها را کشیده و با غلتک های ماساژ آنها را شل کنید.

منبع: مستقل

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا