دانستنی ها

زائران اربعین با تاول روی پای خود چه کنند؟

ما در آستانه راهپیمایی اربعین هستیم. اکثر شرکت کنندگان در این مراسم عظیم از مقاصد و شهرهای مختلف مسافت زیادی را طی می کنند تا به شهرهای مقدس کربلا و نجف برسند. شرکت در این ورزش شدید مذهبی و بدنی می تواند اثرات جسمانی به خصوص روی پا داشته باشد. یکی از عوارض رایج این نوع پیاده روی تاول پا است که در این مقاله به آن می پردازیم.

به گزارش هلث لاین؛ تاول روی پا یکی از عوارض رایج پیاده روی طولانی مدت است. خوشبختانه با چند راه حل ساده می توانید ناراحتی ناشی از تاول روی پاهای خود را کاهش دهید و خطر بروز تاول های مکرر در پیاده روی طولانی مدت را کاهش دهید.

تاول چیست؟

تاول یک تاول کوچک مایع است که در ناحیه ای از بدن تشکیل می شود. اندازه این حباب ها می تواند متفاوت باشد و ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شوند. شما می توانید پس از سوختگی پوست، عفونت قارچی یا باکتریایی، نیش حشره یا ضربه به این وضعیت دچار شوید. با این حال، شایع ترین شکل تاول زدن در طول پیاده روی طولانی یا ورزش های شدید رخ می دهد. تاول ها می توانند در فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کنند. به عنوان مثال، اگر روی پاهای خود تاول دارید، ممکن است برای مدت طولانی در راه رفتن، ورزش کردن یا ایستادن مشکل داشته باشید.

علل ایجاد حباب

اگر روی پاهای خود تاول دارید، ممکن است به دلیل اصطکاک بیش از حد باشد. راه رفتن یا ایستادن چندین ساعت در روز به پاشنه پا، کف پا و انگشتان پا فشار می آورد. هر چه در طول روز بیشتر بایستید، خطر ایجاد تاول روی پاهای شما بیشتر می شود. در بیشتر موارد، این تاول های پر از مایع به دلیل کفش های نامناسب ایجاد می شوند.

انواع تاول پا

تاول های پا ناشی از اصطکاک کفش یا کف معمولا در عرض چند روز با درمان های خانگی ساده از بین می روند. متأسفانه، برخی از تاول ها به درمان های خانگی پاسخ نمی دهند یا با گذشت زمان بدتر می شوند. اگر تاول باعث درد شدید یا مانع راه رفتن شما شد به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر تاول هایی روی پاها همراه با تب، حالت تهوع یا لرز ظاهر شد، باید به پزشک مراجعه کنید. این می تواند نشانه عفونت باشد.

درمان و روش حذف مایع از تاول

بیرون زدن حباب می تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال، شما باید تاول ها را دست نخورده بگذارید زیرا تاول های باز ممکن است عفونی شوند. پوشاندن تاول با بانداژ چسب می تواند به محافظت از تاول در زمان بهبودی کمک کند. اگر حباب ها را به حال خود رها کنید، ممکن است در نهایت سخت شوند و ناپدید شوند. تا زمانی که این اتفاق نیفتد، حباب می تواند باعث ناراحتی شود. در حالی که نباید حباب را بیرون بیاورید، خالی کردن ایمن حباب می تواند تسکین ایجاد کند. در اینجا مراحل تخلیه مناسب تاول در درمان سرپایی یا خانگی وجود دارد:

1. دستان خود را با آب گرم و صابون آنتی باکتریال بشویید.

2. با استفاده از یک سواب پنبه، سوزنی را که می خواهید مایع حباب را از آن جدا کنید، با الکل ضد عفونی کنید.

3. تاول ها را با یک ماده ضد عفونی کننده تمیز کنید.

4. سوزن را بردارید و یک سوراخ کوچک در حباب ایجاد کنید.

5. اجازه دهید مایع کاملاً از حباب خارج شود.

6. پماد یا کرم ضد باکتری را روی تاول بمالید.

7. روی تاول را با باند یا گاز بپوشانید.

8. هر روز اثر قبلی پماد آنتی باکتریال را از نواحی تاول زده بردارید و مجددا استفاده کنید. تاول را بپوشانید تا خوب شود.

چگونه از ایجاد تاول در پاها جلوگیری کنیم؟

پیشگیری از تاول پا شامل رسیدگی به علت اصلی است. در صورت ایجاد تاول در اثر اصطکاک، پوشیدن کفش مناسب اولین اقدام پیشگیرانه است. اگر پاهای شما به قسمت‌های خاصی از کفش‌تان ساییده می‌شود، استفاده از کفی‌ها می‌تواند پد اضافی اضافه کند و اصطکاک را کاهش دهد.

منبع: همشهری آنلاین

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا