دانستنی ها

اشتباه رایج افراد در خوردن چای! / اضافه کردن این ماده به چای اشتباه محض است!

چای یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های موجود در جهان است که به روش‌های گوناگونی سرو می‌شود. یکی از این روش ها اضافه کردن شیر به آن است که کار آشتباهی است. در ادامه به دلیل اشتباه بودن آن می پردازیم.

چای یکی از رایج ترین نوشیدنی ها در ایران و بسیاری از نقاط جهان است، آیا می دانستید برخی افراد چای را با شیر مخلوط می کنند؟

احتمالاً کسانی که علاقه مند به مصرف چای هستند، آن را صرفاً برای رضایت خود می نوشند. بیش از 2 میلیارد نفر در سراسر جهان چای مصرف می کنند. بسیاری از مردم تمایل دارند مقدار کمی شیر به چای اضافه کنند زیرا به چای طعم می بخشد، اما متخصصان به این نتیجه رسیده اند که چند قطره شیر می تواند تمام خواص چای را به طور کامل خنثی کند. این اتفاق چه طور ممکن است؟

چه چیزی در چای وجود دارد؟

اگرچه بسیاری از مردم چای را یک نوشیدنی آرامش بخش می دانند، اما باید بدانیم که چای فوایدی نیز دارد. چای حاوی مواد فعالی است که بر سلامت افراد تأثیر می گذارد. چای سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، سطح قند خون را کنترل می کند، آسیب سلولی را کاهش می دهد و از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند، اما اگر شیر را به چای اضافه کنید، تمام فواید قلبی عروقی آن از بین می رود.

شیر چگونه روی چای اثر می‌گذارد؟

کارشناسانی که در مورد اثرات چای بر روی سیستم قلبی عروقی تحقیق می کردند، چای ساده، چای با آب و چای شیر را بررسی کردند. آنها به این نتیجه رسیدند که چای رگ های خونی را شل می کند و جریان خون را بهبود می بخشد، اما این خواص با اضافه کردن شیر از بین می رود. محققان معتقدند که علت آن کازئین موجود در شیر است و کازئین پروتئین موجود در شیر است.

پس چه کاری می‌توان انجام داد؟

چای سیاه با شیر و کمی شکر ممکن است راه حل خوبی برای افرادی باشد که عادت دارند چای را با شیر مخلوط کنند، اما اگر به طور کلی نمی خواهید فواید چای را از دست بدهید، بهتر است این روش را به کلی فراموش کنید.سعی کنید چای را با عسل و لیمو بنوشید یا آن را ساده بنوشید و چیزی به آن اضافه نکنید. البته رعایت این دستورات در مورد غذا سخت است اما در هر صورت بهتر است سلامت خود را در نظر بگیرید.

منبع: نمناک

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا