اخبار روز

کاهش نسبی معاملات معامله گران خرد در بازار بورس! / تلاش های بی نتیجه دولت برای برگرداندن حجم معاملات!

علارغم تلاش های دولت برای بازگردانی ارزش و حجم معاملات از طریق بازگرداندن قیمت خوراک پتروشیمی ها به فرمول قبلی باز هم تغییری در حجم معاملات اتفاق نیفتاد.

به گزارش پی ام آپ به نقل از مانی بان، در هفته جاری بورس با افت نسبی ارزش معاملات خرد مواجه بود و میانگین آنها 8 درصد کاهش یافت. این در حالی است که بورس هفته ای صعودی را سپری می کرد و تصمیم دولت برای بازگرداندن قیمت خوراک پتروشیمی ها به فرمول قبلی نتوانست ارزش و حجم معاملات را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. تغییر نرخ ارز خوراک و پتروشیمی های اساسی در بورس کالا از 28 هزار و 500 تومان به 37 هزار و 500 تومان با وجود تأثیر مثبت بر شاخص، افزایش چندانی بر حجم معاملات نداشت.

در اولین روز معاملاتی هفته گذشته ارزش معاملات خرد به 5.852 میلیارد تومان کاهش یافت و در روز یکشنبه ارزش معاملات خرد به 5.156 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد روز دوشنبه 6.606 میلیارد تومان و روز سه شنبه به 6.906 میلیارد تومان افزایش یافت. در آخرین روز معاملاتی هفته، ارزش معاملات خرد 5 درصد افزایش یافت.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا