اخبار روز سینما

رکورد تعداد تماشاگران سینما پس از کرونا 31 نفر باقی مانده است مرداد است | فروش 8 میلیاردی در سینماها در اواسط هفته

سه شنبه 11 مهر سینمای ایران 8 میلیارد تومان فروخت و به گفته برخی رسانه ها این رقم رکورد فروش روزانه فیلم بعد از دوران کرونا را شکست. از نظر مخاطب این رکورد در 30 باقی مانده است خرداد متعلق به ماه سه شنبه سی ام است خرداد با بلیت نیم بها 207 هزار نفر به سینماها رفتند در حالی که سه شنبه یازدهم تماشاگران سینما 170 هزار نفر بود.

به گزارش پی ام آپ، سه شنبه یازدهم مهر اتفاق مهمی در سینمای ایران افتاد. سینماها با فروش 8 میلیارد پلان موفق به ثبت رکورد جدیدی پس از ویروس کرونا شدند و شایان ذکر است که نیمی از فروش این روز به فیلم‌های تازه اکران شده اختصاص دارد.هتلکارگردانی آن را مسعود اطیابی برعهده داشت.

هنوز سه شنبه 30 ام خرداد رکورددار بیشترین تعداد تماشاگر سینما پس از کرونا است. به گزارش خبرگزاری مهر بر اساس آمار ثبت شده در سامانه سمفا در روز سه شنبه 9 خرداد، مجموع مخاطبان فیلم های اکران شده در سینماهای کشور به 207 هزار نفر رسید، اما فروش سینماها در آن روز به 5.5 میلیارد پلان رسید. یعنی 2 میلیارد و 500 میلیون نفر زیر 11 سال. مهر.

دلیل این تفاوت به دلیل صدور بلیت نیم بها است. روز 30 خرداد طبق معمول هر سه شنبه، مردم با بلیت نیم بها به سینماها رفتند، در حالی که روز یازدهم با وجود اینکه سه شنبه بود، قانون نیم بها به دلیل تعطیلی اجرا نشد. طبیعتاً اگر با بلیت نیم بها محاسبه می شد، میزان فروش آن از 4 میلیارد تومان بیشتر نمی شد.

با همه این حرف ها می توان گفت فروش سینما بعد از کرونا بدون توجه به مخاطب با فروش 8 میلیارد تومانی در یازدهم رکورد شکنی است. مهر 1402 زده شد.

در این روز فیلمهتلمسعود اطیابی با نزدیک به 70 هزار بیننده با فروش 3 میلیارد و 800 میلیون تومانی به مقام اول فروش روزانه دست یافت.

بعد از فیلم «هتل» انیمیشن «زرنگ بچه» بیشترین فروش را در اواسط هفته داشت.

بعد از “هتل“بیشترین فروش روزانه در اختیار “بچه باهوش” بود که حدود 40 هزار نفر برای این فیلم بلیت خریدند و یک میلیارد و 700 میلیون فروخته شد.

«فسیلیآن روز به کارگردانی کریم امینی مقام سوم را به خود اختصاص داد. 20 هزار بیننده داشت و 950 میلیون تومان فروش داشت.

«شهر بدون قانون» کریم امینی با فروش 700 میلیون تومانی و 14 هزار بیننده چهارمین فیلم پرفروش روز سه شنبه یازدهم است. مهر بود.

«نارگیل 2“و”سلامهر دو حدود 300 میلیون تومب فروش داشتند و تقریباً در یک موقعیت قرار داشتند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا