دانستنی ها

رژیم غذایی مناسب برای گیاهخواران چیست؟

به گزارش سرویس ترجمه پی ام آپ، بسیاری از افراد سبک زندگی گیاهخواری را انتخاب می کنند، زیرا از تاثیر انتخاب غذا بر سلامت و محیط زیست آگاهی بیشتری دارند. یک رژیم گیاهخواری برنامه ریزی شده می تواند تمام مواد مغذی حیاتی مورد نیاز برای یک زندگی سالم و متعادل را فراهم کند. افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند باید کمتر غذاهای فرآوری شده بخورند. این غذاها شامل میوه ها، سبزیجات، حبوبات، غلات کامل، آجیل و دانه ها است. غذاهای کامل سرشار از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند که همگی به حفظ سلامتی و کاهش خطر بیماری کمک می کنند. خوردن ترکیبی از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ برای به دست آوردن انواع مواد مغذی ضروری است.

پروتئین یک درشت مغذی مهم است که گیاهخواران باید از منابع گیاهی دریافت کنند. حبوباتی مانند عدس، نخود و لوبیا سیاه سرشار از پروتئین هستند. علاوه بر این، گنجاندن ترکیبی از آجیل، دانه ها و محصولات غلات کامل در رژیم غذایی به افراد کمک می کند تا پروتئین کافی دریافت کنند. یک رژیم گیاهخواری با دقت طراحی شده باید حاوی سطوح کافی از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین B12، آهن، کلسیم، روی و اسیدهای چرب امگا 3 باشد. دریافت کافی این ویتامین ها و مواد معدنی از طریق وعده های غذایی غنی شده یا مکمل ها ضروری است. سبزیجات با برگ سبز تیره، عدس و غلات غنی شده با آهن نمونه هایی از غذاهای غنی از آهن هستند.

به گفته محققان، اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت مغز و کاهش التهاب ضروری هستند. در حالی که ماهی های چرب سرشار از امگا 3 هستند. گیاهخواران می توانند آن را از طریق مصرف منابع گیاهی مانند بذر کتان، دانه چیا، گردو و مکمل ها دریافت کنند. به علاوه ویتامین D که برای سلامت استخوان ها ضروری است، بیشتر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به دست می آید. با این حال، برخی از افرادی که در مناطق کم نور زندگی می کنند ممکن است برای دریافت این ویتامین مشکل پیدا کنند. شیر گیاهی، غلات و مکمل های غنی شده با ویتامین D می توانند نیاز بدن به این ویتامین را تامین کنند.

رژیم های گیاه خواری ممکن است کالری کمتری نسبت به رژیم های همه چیز خوار داشته باشند. در حالی که این نوع رژیم غذایی برای کاهش وزن مناسب است، مصرف کالری کافی برای تامین انرژی مورد نیاز بدن مهم است. بنابراین توصیه می شود افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند از مواد مغذی حیاتی و چربی های سالم استفاده کنند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا