اخبار روز

رویداد استارتاپی نوآوری در تولید نوشیدنی، پاستیل، شیرینی و شکلات برگزار شد

چیزی را گزارش کنید پی ام آپ البرز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی عالی فرد. این مراسم با حضور روسای ارشد دانشگاه علمی کاربردی البرز، مدیران ارشد شرکت عالی فرد، مدیران ارشد شرکت شیوا و جمعی از اندیشمندان و داوران برگزار شد.

دکتر. تورج زه فروش رئیس دانشگاه علمی کاربردی عالی فرد در این مراسم یکشنبه 23 مهر وی گزارشی از اقدامات انجام شده در این دانشگاه ارائه و رویکرد و اهداف این مرکز را در چشم انداز 5 ساله تشریح کرد.

وی با اشاره به تاریخچه تاسیس پلی تکنیک علیفرد گفت: این مرکز در سال 1376 توسط دستان توانمند “حاج حسین علیزاد” تاسیس شد و اگر نگاهی به تاریخچه تاسیس پلی تکنیک کشور بیندازیم متوجه می شویم که این اولین مرکزی است که در یک دانشگاه علمی کاربردی تأسیس شده است.

تدوین 500 جلد کتاب درسی در رشته های مختلف توسط اساتید این مرکز، برگزاری 95 کارگاه علمی و فرهنگی، برگزاری 5 دوره آموزشی و انفرادی رایگان برای دانشجویان و شرکت های گروه SunH، کسب مقام های برتر در جشنواره های مختلف و برگزاری 14 رویداد شتاب دهی در 4 سال که منجر به راه اندازی هسته های نوآورانه در هشتگرد و مرکز نوآوران عالی فرد در تبریز شد، از جمله موفقیت هایی بود که وی به آن اشاره کرد.

دانشگاه علمی کاربردی عالی فرد به پژوهشکده تبدیل می شود

رئیس دانشگاه علمی کاربردی عالی فرد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به این نکته مهم که پژوهش از نخستین روزهای تأسیس این مرکز سرلوحه کار دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده است، یادآور شد: با توجه به سیاست های انجام شده وزارت علوم برای کاهش تعداد دانشگاه‌ها از 2000 به 400 دانشگاه، معتقد است برای بقا در عرصه علم باید بیشتر با حوزه پژوهشی تعامل کرد. به همین دلیل تلاش می کنیم یک گام فراتر از دانشگاه برویم و این مرکز را به یک پژوهشکده تبدیل کنیم.

دکتر. زه فروش با بیان اینکه در هیئت مدیره یک چشم انداز 5 ساله برای تبدیل پژوهشکده به پژوهشکده تدوین شده است، به مراحل مختلف این پروژه اشاره کرد و گفت: در گام اول که از گروه صنعتی SANH شروع شد، می خواهد شروع به کار کند. 1 اکتبر جذب دانشجویان موفق در تحقیق و انتصاب اساتید مجرب. گروه صنعتی SANH از فارغ التحصیلان این مرکز می خواهد فارغ التحصیلانی شوند که در زمینه پژوهش و مهارت حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه خلأهای مهارتی زیادی در رشته های تدریس شده در دانشگاه وجود دارد، گفت: برای رفع این مشکل در نظر داریم در طول سال تحصیلی کارگاه های مهارتی واقعی برگزار کنیم و با پرداخت حق الزحمه اساتید، این دوره ها را برای رایگان.» اجباری و همان نکات و مهارت ها برای آموزش آنچه از متقاضیان خواسته می شود.

به گفته زه فراش، گام دومی که در ماه های آینده اجرا می شود، ایجاد ارتباط نزدیک بین واحد تحقیق و توسعه گروه SunH و حوزه تحقیقاتی است. اگر این موفقیت آمیز باشد، مسیر تحقیق هدفمندتر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی عالی فرد تصریح کرد: گام نهایی در جهت پژوهش محوری، پیش نویس ابر اپلیکیشن برای دانشگاه است که توسط هسته های نوآور در مرکز نوآوری تبریز در دست تهیه است و هفته پژوهشی مربوطه برنامه کاربردی است. ارائه خواهد شد و پس از تایید هیئت اجرایی اجرا خواهد شد که شاهد خواهد بود. تحول بزرگی در این زمینه ایجاد خواهیم کرد.

 رویداد استارتاپی نوآوری در تولید نوشیدنی، پاستیل، شیرینی و شکلات برگزار شد

این ایده خوبی است که منجر به درآمدزایی می شود

در ادامه این برنامه علی زند وکیلی معاون کارآفرینی- اشتغال وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی به بیان مشکل مدل تامین مالی مطمئن برای استارت آپ ها پرداخت.

وی تصریح کرد: در جریان آسیب شناسی که در استارت آپ ها رخ داده است، عوامل مختلفی باعث شکست یک استارت آپ می شود که از آن جمله می توان به عدم آشنایی با مسائل حقوقی، نداشتن تیم مناسب، نداشتن ایده بازار مناسب اشاره کرد. اما یکی از عواملی که در این زمینه نقش معتدلی دارد زمان تامین مالی و مرجعی است که ایده پرداز از آن استفاده می کند.

زند وکیلی توضیح داد که هدف اصلی استارتاپ ها توسعه یک ایده تا رسیدن به بازار است. اما بیشتر اوقات مردم سرمایه گذاری می کنند و برای ایده ای خرج می کنند که مثلاً پس از دو سال شکست می خورد. زیرا این نوع تسهیلات بیشتر برای مشاغل مناسب است. یعنی ایده ای که به حدی رسیده است که چرخه رشد آن واجد شرایط تامین مالی باشد. اگر این ایده در یک استارتاپ در حین رشد با چالش هایی مواجه شود، با بدهی مالی مواجه خواهید شد که ادامه کار را برای شما غیرممکن یا دشوار می کند.

وی همچنین خطاب به جوانان حاضر در این استارتاپ گفت: نکته ای که بارها به آن اشاره شده و باید مجددا یادآوری شود این است که ایده پردازی بسیار خوب است. اما این ایده باید از اصل و از دل بازار بیرون بیاید. یعنی اگر نیازهای بازار را به درستی شناسایی نکنید، فقط به یک ایده بسیار خوب، ارزشمند و قابل احترام می رسید که منجر به کسب و کار نمی شود.

معاون اشتغال کارآفرینی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی با بیان اینکه در مسیر ایده تا محصول، موسسات و مراکز مختلف حاضر به همکاری با شما هستند تا به شما مشاوره دهند، گفت: حتما سود را از ارزش های ارزشمند امتحان کنید. تجربیات افراد مجرب و موسسات مشاوره آنها توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وزارت علوم هدایت می شوند و مشاوره های لازم را ارائه می دهند. علاوه بر این، پارک علم و فناوری و ما در وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی در معاونت توسعه فناوری و اشتغال، با تعامل با بنیاد کارآفرینی و استارت آپ ها، بسته به تناسب موضوع، وظایف خود را انجام می دهیم. و با وجود محدودیت ها و وظایفی که داریم در خدمت جوانان هستیم.

 رویداد استارتاپی نوآوری در تولید نوشیدنی، پاستیل، شیرینی و شکلات برگزار شد

در نظر گرفتن “زمان” و “نیازهای جامعه” مسیر اجرای ایده تا محصول را به نصف کاهش می دهد.

رئیس مرکز ملی کارآفرینان برتر کشور و مدیرعامل موسسه آموزش عالی ماهان هادی سیاری نیز با تشکر از تداوم برنامه های استارت آپی SCH (علیفرد) گفت: از این بابت بسیار خوشحالیم. 14 تا 15 سال از تاسیس استارت آپ ها می گذرد، مرکز علمی کاربردی عالی فرد توانست این رویدادها را برگزار کند. به طور منظم و مستمر انجام دهید؛ زیرا معتقدیم وقتی امیدی در دل جوانان بیدار می شود باید آن را به جلو برد و مرکز معظم سن اچ به عنوان پشتیبان این ایده پردازان توانست شرایط را برای ریشه یابی این امید فراهم کند.

دکتر. سیاری در ادامه صحبت های خود در قالب کارگاه و تعامل با ایده پردازان با طرح این سوال که مهم ترین پارامتر در طراحی ایده چیست و اهداف مالی را که با ایده خود دنبال می کنید چیست؟ عامل شتاب دهی از برنامه ریزی یک ایده گرفته تا پردازش و ارائه آن به بازار بود و گفت: در این سفر تسلط مهم ترین و ارزشمندترین سرمایه هر انسان به ویژه جوانان زمانه است. بنابراین وقت خود را صرف موضوعی کنید که در ابتدا برای یک بخش خاص شخصی سازی شده است تا با کمترین پتانسیل به بیشترین بهره وری برسید. دوم، بین «خواستن»، «تقاضا» و «نیاز» تمایز قائل شوید و سعی کنید تقاضایی را در جامعه برآورده کنید که مردم باید برای آن هزینه کنند. به این ترتیب با تطبیق برنامه خود با جامعه تقاضا محور، نیمی از راه موفقیت را طی می کنید.

مدیرعامل موسسه آموزش عالی ماهان در خاتمه با اشاره به اینکه جامعه ایران به سمت سالمندی حرکت می کند، گفت: به تفاوت نسل Z در ایران با نسل قدیمی جامعه فکر کنید و به مزیت های رقابتی در حوزه ایران پی ببرید. نوشیدنی‌ها.» اگر نگاه دقیق‌تری به جامعه بیندازید، متوجه می‌شوید که نسل Z در ایران در ۵ سال اخیر به شدت به قهوه و محصولات کافئین‌دار متکی بوده است، بنابراین می‌توان گفت که این سبک زندگی جوانان شده است. از طرفی نسل امروز ایران متأسفانه در حال پیر شدن است و به دنبال محصولات سلامت محور است. پس چه خوب است که این تهدید را به فرصت تبدیل کنید و در تولید محصولات خود این دو موضوع و نیازهای جامعه را در نظر بگیرید.

46

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا