اخبار روز

رویای بزرگ بن سلمان محقق شد!

گروه Lucid با افتتاح اولین کارخانه تولید خودرو در عربستان سعودی تاریخ ساز شد. این کارخانه در شهر اقتصادی ملک عبدالله (KAEC)، جده، عربستان سعودی واقع شده است.

به گزارش پی ام آپ؛ Lucid Group مونتاژ Lucid Airs را در مرکز جدید تولیدی پیشرفته خود، AMP-2، اولین مرکز تولید بین المللی خود، که به صورت استراتژیک در شهر اقتصادی پادشاه عبدالله (KAEC)، جده واقع شده است، آغاز کرده است. عربستان سعودی به گزارش سایت این گروه خودروسازی، در فاز اول، تاسیسات کارخانه ظرفیت مونتاژ 5000 خودروی لوسید در سال را خواهد داشت و در آینده تمامی تاسیسات تولیدی KAEC از جمله تاسیسات مونتاژ، ظرفیت تولید 155000 خودروی برقی را خواهند داشت. خودروها در سال گروه Lucid، که استانداردهای جدیدی را برای تجربه الکتریکی لوکس با خودروی Lucid Air در شهر اقتصادی به ارمغان می آورد. ملک عبدالله (KAEC) عربستان عربستان سعودی و در تاریخ 27 سپتامبر 2023 به طور رسمی افتتاح شد. این مجموعه اولین کارخانه تولیدی می باشد. ماشین این شرکت در عربستان سعودی است و به عنوان دومین مرکز تولید پیشرفته Lucid (AMP-2) و اولین مرکز بین المللی، خودروهای برقی نوآورانه Lucid را برای عربستان سعودی تولید و به بازارهای دیگر صادر خواهد کرد.

تاسیسات AMP-2 حمایت قابل توجهی از وزارت سرمایه گذاری عربستان (MISA)، صندوق توسعه صنعتی عربستان (SIDF) و شهر اقتصادی ملک عبدالله (KAEC) دریافت کرد و نقش کلیدی در سرعت بخشیدن به تحولات عربستان سعودی ایفا خواهد کرد. به گفته این شرکت، هدف استراتژیک عربستان سعودی تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور است. از طریق توسعه حمل و نقل الکتریکی، Lucid از “ابتکار سبز سعودی” حمایت خواهد کرد و به این منظور اطمینان حاصل می کند که 30 درصد از فروش خودروهای جدید در پادشاهی عربستان سعودی تا سال 2030 الکتریکی است. پیتر راولینسون، مدیرعامل و مدیر اجرایی فن آوری این مرکز گفت: خوشحالیم که امروز در عربستان با افتتاح اولین مرکز تولید خودرو در این کشور، خودروهای برقی تولید می کنیم و از دیدگاه کشور برای اقتصاد ما با ثبات تر و متنوع تر حمایت می کنیم. همانطور که عربستان سعودی به سمت چشم انداز 2030 حرکت می کند، امکانات ما راه را برای صنعت خودروهای الکتریکی و گسترش زنجیره تامین این کشور هموار می کند و از آن حمایت می کند. دولت عربستان سعودی، ما مفتخریم که استعدادهای محلی را در آن پرورش دهیم صنعت فن آوری پیشرفته. ما مشتاقانه منتظر تحویل خودروهای مونتاژ شده در عربستان سعودی به مشتریان در عربستان سعودی و فراتر از آن هستیم.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا