اخبار روز

رونمایی خاص آریزو 6 GT در شمال ایران/عکس

شرکت  مدیران خودرو که خودروهایی مانند آریزو 5، آریزو 6 و آریزو 6 پرو را وارد بازار ایران کرده است، به تازگی مدل جدیدی از این سدان را با نام آریزو 6 GT به شکلی خاص در شمال کشور معرفی کرده است.

رونمایی از آریزو 6 GT منحصرا در منطقه ساحلی دریای خزر در نمایندگی نوا خودرو شمال فریدونکنار با حضور مدیران نمایندگی و مشتریان این برند انجام شد.

مشخصات فنی خودرو

خودروی جدید شرکت مادیرم خودرو که به زودی با برند فونیکس در بازار ایران عرضه می شود، در بازار چین و برخی دیگر از بازارهای صادراتی چری Arrizo 5 GT و Omuda S5 نام دارد. این خودرو که در سال 2021 به بازار جهانی عرضه شد، بر اساس پلت فرم Arizo 6 Pro ساخته شده و فیس لیفت آن محسوب می شود.

در آریزو 6 GT شاهد تغییرات بزرگ و چشمگیری در قسمت جلوی خودرو هستیم، جایی که جلوپنجره ساده نسخه پرو با جلوپنجره ایکس شکل مشابه سبک طراحی لکسوس و تویوتا کمری جایگزین شده است و چراغ ها همچنین حالتی باریک و آیا عصبانی هستید.

رونمایی از آریزو 6 GT در شمال ایران (+ عکس و مشخصات خودرو)

طراحی آریزو 6 GT در نماهای جانبی به سبک طراحی نسل های قبلی خود وفادار مانده است و تغییرات قابل توجهی در این قسمت محسوس نیست. در این نما یک خط طراحی وجود دارد که از سپر جلوی این خودرو شروع شده و تا برجستگی درب صندوق امتداد دارد. در پایین درب ها خط طراحی دیگری وجود دارد که از درب جلو تا درب عقب کشیده شده است.

نکته دیگر در طراحی این قسمت، ترکیب رنگ بدنه با حاشیه مشکی شیشه ها و بالای درها است که جلوه خوبی به این خودرو بخشیده است. اما از این منظر مهم ترین تفاوت آریزو 6 GT با نسل های قبلی آن، طراحی رینگ های آلومینیومی مشکی پنج رنگ این خودرو است که با طراحی اسپرت این خودرو همخوانی دارد.

مشخصات فنی

شاید مهم ترین تغییر این خودرو قوای محرکه آن باشد. آریزو 6 GT دارای موتور 1.6 لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم است که قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور است که از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود.

رونمایی از آریزو 6 GT در شمال ایران (+ عکس و مشخصات خودرو)

رونمایی از آریزو 6 GT در شمال ایران (+ عکس و مشخصات خودرو)

موتور استفاده شده در این خودرو موتور تیگو 8 پرو است که انتظار می رود با توجه به وزن سبک تر، عملکرد شتاب بالایی در این خودرو داشته باشد.

فونیکس آریزو 6 GT با تریم قرمز در ایران عرضه می شود. شکل صندلی ها نیز در این نسخه تغییر کرد. مانیتور و کلاستر  یکپارچه، سیستم خودران سطح 2 پلاس به علاوه شامل کروز کنترل تطبیقی، تثبیت ترافیک بین خطوط،  رادار تابلو خوان، سیستم ترمز اضطراری خودکار، رادار نقطه کور، دوربین 360 درجه، هشدار برخورد از عقب، گیربکس شیفت بای وایر، پد شارژ وایرلس، سیستم فرمان صوتی، فرمان جدید، گرمکن صندلی های جلو و قابلیت تنظیم فرمان در چهار جهت نیز از دیگر امکانات و امکانات آریزو 6 GT است.

رونمایی از آریزو 6 GT در شمال ایران (+عکس و مشخصات خودرو)

شرکت مدیران خودرو هنوز قیمت این خودرو را اعلام نکرده است اما به نظر می رسد به زودی با فروش رسمی قیمت نهایی این سدان جدید در بازار ایران اعلام شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا