اخبار روز

روش اثبات شده 7 لنگر برای صرفه جویی در پول با درآمد کم


تارا ذکایی/ پس انداز با درآمد کم کار آسانی نیست. اما غیرممکن هم نیست. پولی که پس انداز می شود قرار نیست زیاد باشد، مخصوصاً در ابتدا، اما به مرور زمان جمع می شود و مهمتر از آن، پس انداز کردن را به یک عادت منظم و مفید برای افراد با بودجه های مختلف تبدیل می کند. در اینجا چند راه ساده اما کاربردی برای صرفه جویی در پول با درآمد کم آورده شده است.

ثبت هزینه ها

یک اپلیکیشن ردیابی هزینه را روی گوشی خود نصب کنید یا حتی یک رسید ساده بخرید و تمام هزینه های روزانه خود را روی آن ثبت کنید، از خرید یک بسته آدامس و بلیط تاکسی یا مترو گرفته تا خریدهای بزرگتر مانند خرید هدیه و غیره. در پایان هر ماه، کل هزینه های ماه را جمع کنید و یک بار جداگانه مشخص کنید که چقدر برای موارد و اهداف مختلف هزینه کرده اید. همچنین لیست خریدهای غیرضروری و هزینه صرف شده برای آنها را مشخص کنید. با این کار دید کلی از هزینه ها خواهید داشت و بهتر می توانید بر اساس درآمد خود برنامه ریزی کنید. همچنین می توانید هزینه های غیرضروری را شناسایی کرده و در روزهای بعد زیر نظر داشته باشید.

سرمایه گذاری

گاهی اوقات می توانید پول نسبتا خوبی دریافت کنید که می تواند نتیجه وام به نام شما یا چیز دیگری باشد. اشتباه بزرگ در اینجا این است که این پول را برنامه ریزی نکرده و به فکر خرج کردن فوری آن نیست. توجه داشته باشید که اگر درآمدتان کم است و حالا پولی برای سرمایه گذاری دارید، این کار را انجام دهید و سراغ هزینه های غیرضروری و لذت های گذرا نروید. بسته به بودجه در دسترس شما، این سرمایه گذاری ممکن است به صورت خرید یک شمش طلا یک گرم آیا قیمت پایین تری دارد یا شامل خرید میله های 10 گرمی با قیمت بالاتر می باشد. شما می توانید با بررسی پلتفرم هایی که قیمت آنلاین فعلی انواع طلا از جمله شمش سوئیسی را ارائه می دهند، طلا بخرید و پس انداز کنید و از هدر رفتن سرمایه خود جلوگیری کنید.

مقابله نکردن

قرار نیست راه افرادی را دنبال کنید که بیشتر از شما درآمد دارند. به عنوان مثال، اگر دوستان شما عادت به کافه رفتن دارند، قرار نیست بخشی از درآمد اندک خود را صرف هزینه های کافه های مکرر کنید یا اگر زیاد سفر می کنند، نیازی به حضور در همه این موارد ندارید. گشت و گذار خیلی راحت، نه بگویید و وضعیت مالی خود را در اولویت برنامه ریزی قرار دهید.

گول برندها را نخورید

3

در بسیاری از مواقع، کیفیتی بسیار نزدیک به کیفیت ارائه شده توسط یک برند لوکس را می توان در میان محصولات یک برند اصلی یافت. به همین دلیل، نیازی به پرداخت هزینه های گزاف برای خرید محصولات برندهای لوکس برای همگام شدن با روندهای اجتماعی نیست، می توانید محصول مورد نیاز خود را با هزینه های بسیار کمتری تهیه کنید و به راحتی پول زیادی را در جیب خود نگه دارید. همچنین می توانید این پول را به مرور زمان برای سرمایه گذاری در موارد مختلف از جمله طلا خرج کنید. مثلا سکه ی طلا خرید لازم نیست همه سکه ها را از ابتدا بخرید، اما می توانید شروع به خرید سکه های داغ کنید. به سادگی قیمت انواع مختلف سکه طلا را از پلتفرم هایی که قیمت فعلی طلا را ارائه می دهند دریافت کنید و ببینید پس انداز شما به چه ارزی می رسد. پس دست به کار شوید و پول خود را کم کم به سکه تبدیل کنید.

فروشگاه آنلاین

به یاد داشته باشید، خرید آنلاین یکی از بهترین راه ها برای صرفه جویی بیشتر است، به شرطی که فروشگاه مورد نظر شما قابل اعتماد و ایمن باشد. با خرید آنلاین می توانید محصولات مورد نیاز خود را بدون پرداخت هزینه ایاب و ذهاب خریداری کنید. همچنین بسیاری از این فروشگاه ها تخفیف های مختلفی دارند که باعث صرفه جویی بیشتر شما می شود.

بین نیاز و علاقه تفاوت قائل شوید.

واقعیت این است که سبک زندگی جدید ما را به خرید بیشتر ترغیب می کند، به همین دلیل است که تاکید زیادی بر خرید چیزهایی می شود که به آنها نیازی نداریم و دوستشان داریم. درست است که خرید برخی از این اقلام به شما احساس خوبی می دهد. اما این احساس معمولا موقتی است. سعی کنید قبل از هر خریدی فکر کنید که آیا به آن نیاز دارید یا فقط آن را دوست دارید. سپس به این فکر کنید که چه نوع فعالیت غیر مادی می تواند به شما احساس مثبت طولانی تری بدهد، شاید یک پیاده روی ساده در طبیعت یا نوشیدن یک فنجان چای با عزیزانتان احساس بسیار طولانی تری به شما بدهد.

هزینه تماس ها را در نظر بگیرید

مبلغی که فقط برای مدیریت زمان مکالمه شما آن را دریافت می کنید، ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما همراه با هزینه های کاهش مصرف انرژی، بخشی از پس انداز شما خواهد شد که می توانید روی گزینه های ضروری تری خرج کنید. اگر در خانه Wi-Fi دارید، سعی کنید مکالمات خود را به زمانی که در خانه هستید محدود کنید و این کار را از طریق اپلیکیشن های ارتباطی رایگان انجام دهید. اگر از بسته های اینترنتی هم استفاده می کنید، سعی کنید از گفتگوهای طولانی خودداری کنید و به ملاقات حضوری با عزیزانتان بروید.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا