اخبار روز

روسیه: ما هم با فلسطین و هم با اسرائیل روابط قوی داریم!/جزئیات

سخنگوی کرملین امروز (سه شنبه) اعلام کرد که مسکو با مقامات فلسطینی و رژیم صهیونیستی در تماس است و به دنبال نقشی در حل این مناقشه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین با تاکید بر روابط نزدیک مسکو با هر دو طرف درگیر در سرزمین های اشغالی، گفت. مسکو روابط تاریخی دیرینه ای با فلسطینی ها دارد، اما «اشتراکات زیادی» نیز با اسرائیل دارد. او همچنین توضیح داد که بسیاری از اسرائیلی ها شهروندان سابق روسیه هستند.

این سخنگو گفت: ما روابط خود را با دو طرف این درگیری حفظ می کنیم. ما با طرفین در تماس بوده‌ایم و تلاش می‌کنیم در تمام قالب‌های موجود حضور داشته باشیم تا زمینه‌های مشترکی برای حل این اختلاف پیدا کنیم. متأسفانه ساختارهای کمی وجود دارد و تاریخچه آنها نشان داده است که کارایی چندانی ندارند.

پسکوف افزود: با وجود همه اینها، ما می خواهیم به تلاش خود برای ایفای نقش در رسیدن به توافق ادامه دهیم.

وی همچنین درباره احتمال اسیر شدن شهروندان روسی توسط نیروهای حماس گفت: برای بررسی صحت این گزارش ها و تحقیقات درباره سرنوشت این افراد در تماس هستیم.

درگیری ها امروز (سه شنبه) در چهارمین روز از عملیات طوفانی الاقصی توسط گردان های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی ادامه دارد. رژیم صهیونیستی در بحبوحه شدیدترین حملات هوایی، دریایی و زمینی در چهار روز اخیر که صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته، جنگ وحشیانه خود را در نوار غزه تشدید کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در پی حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری تاکنون 788 نفر در غزه و 18 نفر در درگیری ها در کرانه باختری کشته شده اند. تعداد مجروحان غزه نیز به 4100 نفر رسید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا