عمومی

روسیه 4 موشک ساخت آمریکا را بر فراز منطقه بلگورود سرنگون کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور در عرض 24 ساعت چهار موشک ساخت آمریکا را بر فراز منطقه بلگورود در مرز اوکراین سرنگون کرده اند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای در شبکه های اجتماعی اعلام کرد: چهار موشک ضد رادار آمریکایی «HARM» در حریم هوایی منطقه بلگورود سرنگون شد.

در همین حال، مسکو روز دوشنبه یک حمله پهپاد جدید به کیف پایتخت اوکراین انجام داد.

مقامات اوکراینی مدعی شدند که سامانه‌های پدافند هوایی آن‌ها بیشتر پهپادهای پرتاب شده توسط روسیه را در روز دوشنبه سرنگون کردند.

اداره نظامی شهر کیف در شبکه های اجتماعی اعلام کرد: “در طول هشدار هوایی، 23 پهپاد دشمن در آسمان بالای پایتخت ثبت شد. پدافند هوایی 18 پهپاد را منهدم کرد.”

به گفته اداره مدنی کیف، آژیر حمله هوایی ابتدا در ساعت 1:56 بامداد (2356 GMT) به صدا درآمد و کمی بیش از سه ساعت ادامه داشت. آژیر دوم در ساعت 5:24 صبح (0324 GMT) شنیده شد و در عرض نیم ساعت خاموش شد.

شهردار ویتالی کلیچکو تایید کرد که “انفجارها” منطقه شوچنکیفسکی در مرکز پایتخت و منطقه سولومیانسکی در غرب را لرزاند.

وی گفت که این حمله به تأسیسات زیرساختی حیاتی خسارت وارد کرده است، اما تلفات مشخصی نداشته است.

اپراتور انرژی اوکراین DTEK اعلام کرد که پس از این حمله، قطع برق اضطراری در کیف اعمال خواهد شد.

مسکو می گوید که حملات به زیرساخت های اوکراین پاسخی به انفجار در پل کرچ است که سرزمین اصلی روسیه را به شبه جزیره کریمه متصل می کند.

این تحولات در حالی رخ داد که روز دوشنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای اولین بار از سال 2019 به مینسک سفر خواهد کرد و در آنجا با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس دیدار خواهد کرد.

جنگ اوکراین در اواخر فوریه با مسکو آغاز شد و گفت که هدف آن دفاع از جمعیت طرفدار روسیه در مناطق شرقی اوکراین در لوهانسک و دونتسک در برابر آزار و اذیت کیف است.

از زمان آغاز جنگ، متحدان غربی اوکراین، از جمله اتحادیه اروپا و ایالات متحده، محموله‌های بزرگی از تسلیحات سنگین را به کیف می‌رسانند و روسیه را با تحریم‌های زیادی مواجه کرده‌اند. مسکو می گوید چنین اقداماتی فقط جنگ را طولانی می کند.

MNA/PR


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا