اخبار روز

ریزش تونل و انفجار در معدن از زبان یکی از کارگران معدل طرزه!

در معدن، کارگران با استفاده از پیکور، گاز را به وسیله یک کیسه پلاستیکی به بیرون منتقل می‌کردند. متأسفانه، در شب گذشته، گازی در هوای داخل تونل به جای مواجهه با محیط بیرون، انباشته شده و با آتش افتادن پیکور، باعث انفجار در معدن شد.

به اتفاق ناگواری دیگر، انفجاری در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ معدن طزره دامغان، منجر به فوت ۶ کارگر شده است. این رویداد تلخ بار دیگر نام روستایی در شمال این شهرستان را به رسانه‌ها کشانده است.

مطابق گزارش‌های تسنیم، اخبار کاملی از زمان وقوع این حادثه نیست، اما یکی از کارگران معدن با خبرنگاران صحبت کرده است و این مسئله برای بسیاری از ما، بسیار نگران‌کننده است.

این کارگر معدن، که خواستار نامشده است، بیان کرده که گاز از داخل معدن با کیسه‌ای (لوله پلاستیکی) خارج می‌شود. هنگام کار کردن با پیکور، جریان گاز در تونل بدلیل انباشت گاز، جرقه و فعالیت پیکور، منجر به انفجار در معدن شده است.

ریزش تونل و انفجار در معدن از زبان یکی از کارگران معدل طرزه!

در معدن “رزمجای” در طزره دامغان، دو راننده لوکوموتیو و سه کارگر استخراج همراه با یک کارگر پای “بونکر” تحت آوار مانده‌اند. همچنین، شش جسد کارگر محبوس در این حادثه در ساعت ۵ صبح پیدا شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در صبح امروز به طزره دامغان رفته است تا وضعیت معدن حادثه‌دیده را بررسی کند. همچنین، دستورات مقتضی صادر شده تا علت دقیق حادثه بررسی شود.

دادگستری استان سمنان و مقامات قضایی شهرستان دامغان نیز در محل حادثه حضور یافته‌اند و با بررسی‌های لازم، دستورات مقتضی را صادر کرده‌اند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا