اخبار روز سینما

روایت پیمان و مهراب قاسم خانی از شرایط سخت تولید سریال فضایی پرونده «روزی روزگاری در مریخ» کاملا بسته شد/ داشتیم «بره» فضایی می ساختیم.

پیمان قاسم خانی چند ماه پس از پایان اکران سریال «روزی روگری مریخ» از وضعیت و شرایط نامناسب ساخت این سریال گفت و گفت این سریال می توانست 60 تا 70 قسمت ادامه پیدا کند اما بسته شد پیمان و مهراب قاسم خانی در گفت و گوی تفصیلی با «فیلم امروز» درباره نحوه ورودشان به عرصه فیلمنامه، افراد تاثیرگذار در زندگی، مواجهه با کمدی و «روزی روزگاری مریخ» صحبت کردند.

به گزارش پی ام آپ، قسمت های جالب این گفت و گوی تفصیلی به ویژه آنهایی که به ساخت فیلم «روزی روزگاری مریخ» اختصاص دارد را مرور می کنیم.

آخرین دانش آموز کلاس انشا.

اتحاد: من آخرین شاگرد کلاس انشا بودم. الان هم نمی توانم با مشکل بدن کنار بیایم. مثلاً اگر به من بگویند نمی توانم بهاریا بنویسم. من فقط می دانم چگونه داستان خودم را بنویسم. ریاضی در خانواده ما خیلی مهم بود. از پدر و مادرم مدرک گرفتم و بعد از سربازی در یک مجله سینمایی آگهی دوره های فیلمنامه نویسی را دیدم و هر لیسانسی قبول می کنند.

من عاشق شکل گیری زمین هستم.

اتحاد: من امتحان دادم و قبول شدم. من همه چیز را مدیون سیف الله بابا هستم. به من انگیزه و اعتماد به نفس داد و وقتی کار را تمام کردم، کارگاه فیلمنامه 2 داشتیم و پایان نامه ام را تبدیل به فیلم «من زمین را دوست دارم» کردم. او در آن زمان 27 سال داشت.

خروج از طراحی دکور فیلم عاشقانه

محراب: در دانشگاه نقاشی خواندم و از آنجایی که نمی دانستم چگونه از نقاشی پول در بیاورم، به سراغ دکوراسیون داخلی رفتم. به عنوان طراح صحنه و لباس برای فیلم «عاشقانه» شروع به کار کردم. نوشتن اصلا در ذهنم نبود. برای اولین چیزی که نوشتم به من پول دادند. من طراح صحنه یکی از عوامل «مرا ببخش» بودم و به محض اینکه ایده یکی دو عنصر به ذهنم رسید، آنها را به سروش صحت پیشنهاد دادم. گفت خودت بنویس. با کمی اطمینان نوشتم و به آقای مدیری دادم و بعد فرار کردم. من نمی خواستم ببینم که او مرا تحقیر می کند تا اینکه با من تماس گرفت و به من گفت که خوب است.

روزی روزگاری شکل گیری مریخ

مهراب قاسم خانی در کنار بهادر مالکی در نمایی از سریال روزی روزی مریخ

اتحاد: من فکر می کنم وقتی شخصیت ها تعریف مناسبی داشته باشند، جای خود را در داستان پیدا می کنند. در «روزی روزگاری در مریخ» شخصیت آقاجون قبل از هر چیز برای ما شناخته شده بود. کم کم پیش می رویم و شخصیت های اطرافش را پیدا می کنیم. بعد از آن شخصیت اسی برایمان مشخص شد. برخلاف داستان‌های دیگر، می‌خواستیم زن شخصیت محوری‌تری باشد و برای اولین بار، داستان ما دو اراذل داشت، یک زن و یک مرد، سام و ویشکا. در واقع این بار شخصیت Essie خارج از این گروه بود.

حساسیت کار بر روی پلتفرم ها

اتحاد: روی سکوها دیگر مثل تلویزیون نیست که ما این فرصت را داشته باشیم که مخاطب با حوصله ما را دنبال کند. ما باید سریع کاری انجام دهیم تا مخاطب با ما بیاید. مثلا در کارهای مهران مدیری جلو می رویم و خودمان را پیدا می کنیم. مثلا در Powerchain اگر نگاه کنید کم کم شخصیت ها در حال تغییر و شکل گیری بوده اند اما در مریخ همه چیز باید از ابتدا مشخص می شد.

قطع ارتباط از معاهده با سن پترزبورگ

محراب: من شخصاً دوست دارم کار ادامه پیدا کند، اما وقتی قرارداد تمام شد کاملاً از کار جدا می شود. بلکه من فقط وارد یک ارتباط عاطفی می شوم. اگر تصمیم به ادامه دادن داشته باشیم، از آن استقبال می‌کنم، اما پایبندی به توافق سخت است. مثلاً از ابتدا قرار بود «سن پترزبورگ 2» را انجام دهیم، اما یکی از دلایلی که این اتفاق نیفتاد، لغو قرارداد بود. نمی خواستم بنویسم یا بازی کنم. اما از آنجایی که او یک برادر بزرگتر است، من به او گوش می دهم.

«روزی روزگاری در مریخ» می توانست شصت قسمت داشته باشد

روایت پیمان و مهراب قاسم خانی از شرایط سخت تولید سریال فضایی پرونده «روزی روزگاری در مریخ» کاملا بسته شد/ داشتیم «بره» فضایی می ساختیم.
پیمان و مهراب قاسم خانی می گویند می توانستند سریال «روزی روزگاری بهرام» را برای 60 قسمت دیگر ادامه دهند.

محراب: ما هر وقت سریال فضایی می کنیم اتفاقی در جامعه می افتد. در زمان «مسافران» وارد تاریخ 88 شدیم و حالا در زمان «روزی روزگاری در مریخ» وضعیت به اینجا رسید. به نظر من دفعه بعد که اسم کار فضایی ما به میان می آید از اول جلوی ما را بگیرند.

اتحاد: از اواسط کار از این قصه ها سیر شدیم و روحیه مان هم پایین آمد. وقتی قطع کردند، همه خودشان رفتند و درگیر این ماجراها شدند. ما خیلی خوب نبودیم هر چه جلوتر می رفت، قضیه پیچیده تر می شد. بچه ها این کار را دوست داشتند و این بهترین کاری بود که من در تمام دوران حرفه ای ام داشته ام. با این حال، ما احساس خوبی نداشتیم. روزی که می خواستیم دکوراسیون را خراب کنیم، بازیگران گفتند که ما خوابیم و نمی گذاریم آن را خراب کنید. آماده ایم منتظر بمانیم و فصل آینده با همین قیمت قرارداد ببندیم اما شرایط به جایی نرسید. من می‌دانم که چقدر مایه شرمساری بود زیرا ما دنیایی مانند بار را ساختیم و جا داشت که 60 قسمت ادامه پیدا کند و تبدیل به یک پدیده شود، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد.

سریالی برای طرفداران خاص

اتحاد: اونایی که طرفدار این سریال هستن طرفدارای مورد علاقه من هستن چون سکسی بود که این طبیعیه که همه با هم ارتباط برقرار نمیکنن. من می دانم که اگر کسی تلویزیون را روشن کند و مرد سبز رنگی با دو شاخک ببیند، ممکن است نتواند آن را بگیرد، بنابراین وقتی کسی به آن می گوید احساس بهتری دارم. اما من فکر می کنم پرونده شما بسته شده است.

سریال «روزی روزی مریخ» اولین تجربه کارگردانی پیمان قاسم خانی در عرصه سریال سازی است. وی علاوه بر طراحی فیلمنامه و سرپرستی کادر نویسندگی، ۱۴ قسمت از این سریال را با همکاری محسن چگینی جلوی دوربین برد. بقیه قسمت های این سریال یا به کارگردانی مستقل چگینی بوده و یا توسط او در کنار مهراب و امیرمهدی جهله جلوی دوربین رفته است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا