اخبار روز

روایت اشتباه! – اخبار آنلاین

یک هزار: به گفته دکتر محمود زاریل قلم در لیست ویژگی های کره جنوبی:
1- 100% مردم می دانند که برای رشد باید با هم رقابت کنند.
2- صد در صد افراد فقط یک شغل دارند.
3- 100% مردم برای اعتبار بین المللی و عزت کشور اهمیت ویژه ای قائل هستند.
4- 90 درصد مردم صادق هستند.
5 تا 90 درصد افراد دارای شخصیت یکسانی هستند.
90-6 درصد افراد باید وضوح فکری و وضوح رفتاری داشته باشند.
7 تا 90 درصد مردم خوش اخلاق هستند.
8 تا 90 درصد مردم جهان بینی دارند.
9 تا 90 درصد مردم به طور مرتب کتاب می خوانند.
10- ریشه استقلال سیاسی را در تولید ثروت بشناسید.
۱۱-…
30- مردم عادی نسبت به کشور و آینده آن احساس مثبت داشته باشند.

آقای سریع القلم بر مدینه فاضله ای که در کره جنوبی می بینند اصرار ندارد زیرا سئول برای 90 و 100 درصدی که گفته اند باید اسناد و مدارک ارائه کند.

ب- با یک جستجوی ساده در گوگل، تصویری متفاوت از آنچه آقای زاریل القلم از کره جنوبی بیان می کند، نشان می دهد.
– در سال 2018، کمیته رفع تبعیض علیه زنان سازمان ملل متحد گزارش داد که دولت کره جنوبی 27 میلیارد وون کره از بودجه دولتی را برای مجازات و جلوگیری از خشونت خانگی و جنسی هزینه کرده است.
– اسناد و گزارش های قابل مشاهده نشان می دهد که کره جنوبی از نظر میزان خودکشی در رتبه دوازدهم جهان قرار دارد. خودکشی چهارمین عامل مرگ و میر در این کشور است!
– خشونت همسر رایج ترین شکل خشونت خانگی در کره است. از هر شش زوج در کره جنوبی، یک زوج بیش از یک مورد خشونت فیزیکی را از سوی همسر خود تجربه کرده اند!
– 50 درصد بزرگسالان کره ای اعلام کرده اند که حاضر نیستند در مورد خشونت خانگی با پلیس تماس بگیرند زیرا آن را یک موضوع خانوادگی می دانند!
– جامعه خبری تحلیلی الف 19 شهریور خبر ۱۴۰۰ با عنوان «جهنم در حومه سئول، گران ترین شهر کره جنوبی» می نویسد: «در حومه شهر با ساختمان های بلند و ساختمان های لوکس و گران ترین محله سئول، پیرزنی ۸۰ ساله به نام Geum Ok-yind در زاغه گوریونگ مجبور شد با زغال گرم شود. او می سوزد تا محله فقیر نشین خود را در کنار محله ای 2000 نفری گرم کند!
این خبر می افزاید که محله فقیر نشین گوریونگ نماد نابرابری اقتصادی در کشوری است که نیمی از سالمندان در آن در فقر زندگی می کنند.
و این بالاترین نرخ فقر در میان کشورهای عضو سازمان همکاری (OECD) است!
خانم بازی پس از فوت همسرش 30 سال است که با 5 فرزندش با یارانه زندگی می کند. میگه حس میکنم اینجا میمیرم.

سی نمی دانم با روایت آقای زاریل قلم چه می گوید; وقتی می گوید 90 درصد مردم کره جنوبی اینطور هستند چه باید کرد؟ او معتقد است مردم ما در زمان قاجار زندگی می کنند، از اوضاع دنیا چیزی نمی دانند و هر داستانی را می توان به مردم داد! او فکر نمی کند کسی بتواند با فشار دادن چند دکمه در اینترنت به داستان او برسد.
آیا ممکن است مردم یک کشور 90 درصد صادق، 100 درصد شغل، 90 درصد مودب و 90 درصد جهان بینی یکسان باشند؟ بگذار زیر سقف خانه ها بزنند و بزنند و خشونت کنند و رکورد جهانی خودکشی شوند!
آیا ممکن است کشوری که آمریکا در آن پایگاه نظامی دارد و گاهی اخبار تجاوز این کشور به سربازان کره ای منتشر می شود، استقلال سیاسی پیدا کند؟ این چه استقلالی است که 7-8 میلیارد دلار به ایران بدهکار است اما آمریکا نمی گذارد بدهی اش را بپردازد!!
2- آقای محمود سریع القلم استاد تمام گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی، عضو انجمن مطالعات بین المللی آمریکا، شورای دستور کار جهانی مجمع جهانی اقتصاد سوئیس و استاد غیر مقیم. در دانشگاه اقتصاد و روابط بین‌الملل (ASTRI) ایتالیا. وی دارای مدرک دکترای روابط بین الملل از دانشگاه کالیفرنیا و…
فلسفه پشت این همه تناقض و جعل روایت با این اعتبار علمی درباره کره جنوبی و تحقیر مردم آن و تفرقه نسبت به دولت چیست؟
امروز ایران الگوی آزادگان جهان است. ایران امروز می تواند به پیشرفت های علمی و فنی در همه عرصه های دانش بشری اشاره کند. امروز ایران مانند هیچ کشور دیگری نمونه کامل استقلال سیاسی است. ایران امروز در برابر رشادت های جوانان خود شجاعانه در کنار آمریکا و ایران معاصر ایستاده است…
چرا این حقایق در ذهن مبارکی که یک رشته عناوین علمی در بزرگترین دانشگاه های داخلی و خارجی پشت سر خود دارد، ظاهر نمی شود؟!

۲۷۲۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا