اخبار روز

رمز کارت بانکی را در اختیار فروشندگان قرار ندهید.


به گفته پی ام آپ، سرهنگ حامد محمدی سپاسی در این خصوص گفت: اسکیمر دستگاهی است که قابلیت کپی اطلاعات کارت های اعتباری بانکی را دارد که گاهی همانند دستگاه های کارت خوان بوده و گاهی بر روی دستگاه های کارت خوان نصب می شود.کارت های بانکی.

ادامه: هموطنان دقت کنند پس از هر خرید به خصوص از دستفروشان و دستفروشان برای پرداخت بهای کالا، حتما کارت بانکی خود را خارج کرده و رمز عبور را وارد کنند زیرا در صورت سرقت اطلاعات کارت به دلیل نداشتن رمز کارت بانکی امکان برداشت وجود دارد در اختیار کلاهبرداران قرار نمی گیرد.

این مسئول افزود: شهروندانی که در حین خرید کارت بانکی و رمز عبور خود را در اختیار فروشنده قرار می دهند به راحتی در دام اسکیمرها قرار می گیرند و به دلیل اطلاع از رمز بانکی کارت بانکی آنها کپی و حسابشان خالی می شود. .

سرهنگ محمدی سپاسی تاکید کرد: کلیه مراحل عملیات بانکی اعم از کشیدن کارت خودپرداز بر روی کارتخوان و درج رمز باید توسط دارندگان کارت انجام شود و ارائه کارت و رمز خودپرداز به فروشندگان اکیدا ممنوع است. .

این مقام انتظامی یادآور شد: در صورت انجام تراکنش نامطمئن از هکرها و دستفروشان به منظور جلوگیری از برداشت های غیرمجاز، لازم است سریعا رمز عابر بانک را تغییر دهید.

وی در خصوص راهکارهای جلوگیری از افتادن در دام کفگیرها به شهروندان توصیه کرد: هرگز کد خودپرداز را به فروشندگان نگویید و کارت را خارج کرده و خودمان کد را وارد کنیم، همچنین اگر دستگاه کارتخوان بانکی شکسته، گیر کرده و یا تکه تکه شده باشد. همچنین اگر مشکوک به احتمال نصب اسکیمر هستید از بیرون آوردن کارت خودداری کنید.

سرهنگ محمدی سپاسی تاکید کرد: فروشندگان موظفند دستگاه های کارت خوان بانکی را در اختیار خریداران قرار دهند تا بتوانند پرداخت را خودشان انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری مرکز کشف و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا فرجا گفت: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک می توانند مشکل را از طریق مرکز فوریت های سایبری به شماره 096380 و یا سایت پلیس فتا در شهرستان اعلام کنند. بخش گزارش cyberpolice.ir، مردم به اشتراک می گذارند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا