اخبار روز

رفع توقیف مسکن مهریه


به گزارش توقیف اموال مهریه پی ام آپ، مطلب زیر توسط وکیل خانواده در مورد توقیف اموال مهریه و نحوه توقیف اموال مهریه جهت آشنایی شما تهیه شده است.

مهریه مالی است که مرد موظف است در زمان عقد به زن بدهد و مهریه نوعی تکلیف شرعی است که بر عهده شوهر است و بعد از عقد زن مالک مهر می شود. . مطابق ماده 1082 قانون مدنی «مجرد، زوجه مالک». مهر می تواند و می تواند هر نوع شغلی را در آن داشته باشد».

این قسمت را با یک مثال برای سهولت درک توضیح می دهیم، اما به طور کلی اگر مردی فقط یک خانه داشته باشد از نظر متراژ و ارزش کوچک باشد و خودشان در آن خانه زندگی کنند، استثناء دین محسوب می شود. . و قابل توقیف نیست.

اگر مرد در شهری فقط یک خانه 100 متری داشته باشد و ارزش آن پنج میلیارد و مهریه زن هفت میلیارد باشد، زن می تواند خانه را به عنوان جهیزیه تصرف کند، اما فقط یک یا دو دانگ از خانه قابل تصرف است.

اگر مرد دو خانه داشته باشد زن می تواند هر دو خانه را تصرف کند و سپس مرد باید اعلام کند که کدام خانه تصرف می شود و کدام مستثنیات شرعی محسوب می شود.

اگر زن به ناحق در اموال مرد برای دریافت مهریه خود تصرف کند، مرد حق دارد به مصادره اموال خود اعتراض کند. بدیهی است اعتراض آقای باید در موعد مقرر و با استناد به دلایل معتبر و مستندات و مستندات مطلوب دادگاه ثبت شود. ضمناً آقا باید اعتراض نامه معتبری برای ثبت اعتراض خود تهیه کنند.

به عنوان مثال، اگر مرد فقط یک ملک مسکونی داشته باشد و زن آن ملک را تصرف کند، مرد می تواند با ارائه مدارک لازم به اداره ثبت اسناد، ثابت کند که فقط مالک این ملک است. بنابراین این اموال آقا تسخیرناپذیر خواهد بود. فراموش نکنید که متن اعتراض نامه آقا باید کامل و معتبر باشد تا به عنوان سند مورد استفاده قرار گیرد.

اگر برای نوشتن نامه اعتراضی خود به کمک وکیل نیاز دارید، می توانید از متخصصین موسسه حقوقی دودانیک کمک بگیرید. بر اساس آمار به دست آمده بهتر است شوالیه با کمک وکیل در اعتراض به مصادره اموال خود در ازای پرداخت مهریه اقدام کند.

اولین و مهمترین نکته بعد از شروع طلاق، تعیین تکلیف مهریه است. چه طلاق یک طرفه باشد چه طلاق توافقی باید تکلیف مهریه مشخص شود و سپس مراحل طلاق انجام شود. مثلاً باید مشخص شود که مهریه تماماً داده می شود، تماماً دریافت می شود، بخشی دریافت می شود و بخشی دیگر بخشیده می شود، به صورت اقساط پرداخت می شود و …. در برخی موارد خانم برای دریافت مهریه مرد، اموال مرد را تصرف می کند که در این مقاله به بررسی نحوه رفع توقیف دارایی در هر مورد می پردازیم.

متاسفانه امروزه در اکثر خانواده های ایرانی بحث مهریه همچنان به قوت خود باقی است و صرف نظر از وضعیت مالی شوهر مهریه های سنگینی را برای عروس تعیین می کنند که پس از اختلافاتی در زندگی به وجود می آید و منجر به طلاق می شود. مهریه و مال مرد را بابت مهریه مصادره می کند.

پس از انتخاب هر یک از موارد فوق توسط خانم و پرکردن فرم مربوطه و ارائه آن به اجرای احکام، از طریق سامانه ثنا به آقا پیامک می شود و اخطاریه ای مبنی بر توقیف اموال به ایشان داده می شود.

اگر آقا اعتراضی به توقیف مال دارند باید به اجرای ثبت مراجعه و نسبت به رفع توقیف مال مهریه اقدام کنند. اگر یک وکیل برای این شغل دارید، این احتمال وجود دارد که بتوانید دارایی های بیشتری را در مدت زمان کوتاه تری بازپس بگیرید.

این قسمت را با یک مثال توضیح می دهیم تا درک بهتری داشته باشید اما به طور کلی باید بدانید که اگر مردی فقط یک خانه داشته باشد از نظر متراژ و ارزش کوچک است و خودشان در خانه زندگی می کنند استثنا محسوب می شود. . به دین است و قابل مصادره نیست.

رفع توقیف مسکن مهریه

اگر مرد در شهری فقط یک خانه 100 متری داشته باشد و ارزش آن پنج میلیارد و مهریه زن هفت میلیارد باشد، زن می تواند خانه را به عنوان جهیزیه تصرف کند، اما فقط یک یا دو دانگ از خانه قابل تصرف است.

اگر مرد دو خانه داشته باشد زن می تواند هر دو خانه را تصرف کند و سپس مرد باید اعلام کند که کدام خانه تصرف می شود و کدام مستثنیات شرعی محسوب می شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا