اخبار روز

رشد ۷۰ درصدی پرداختی‌ها به هنرمندان/ حداقل واریزی ۲ میلیون تومان است

به گزارش پی ام آپ، با تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر و همچنین دهه امامت و ولایت، سید مجید پوراحمدی درباره رویکرد صندوق اعتباری هنر برای حمایت از خانواده‌های فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت صحبت کرد. وی به طرح مستمری (سلوا) اشاره کرد و افزود که تا خردادماه، صندوق اعتباری هنر مبلغ ۴۰۰ هزار تومان را به هنرمندانی پرداخت خواهد کرد که به دلایلی نظیر کهولت سن، عائله‌مندی، بیماری و از کارافتادگی قادر به تأمین حداقل معاش زندگی خود نیستند و همچنین از محل دیگری همچون صندوق‌های بازنشستگی دولتی یا مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی مستمری دریافت نمی‌کنند.

وی ابراز کرد: امسال با نظارت و حمایت و مساعدت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و از سوی دیگر رایزنی برای تامین منابع لازم، مبلغ دریافتی ماهانه مشمولان طرح بازنشستگی (سالوا) ) با رشد دو و نیم برابری از 400 هزار تومان به یک میلیون تومان رسید که با توجه به محدودیت منابع از سوی گروه صندوق اعتباری هنر در 6 ماهه نخست امسال کار بزرگی محسوب می شود.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر را یکی از اهداف و برنامه های صندوق اعتباری هنر عنوان کرد و افزود: خدمات طرح تجلیل از هنرمندان، نویسندگان و شاعران پیشکسوت و فرهیختگان صاحب سبک و درجه یک. آثار هنری که توسط شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین شده است، توسط صندوق اعتباری هنر پرداخت خواهد شد.

وی افزود: با تصویب هیات امنای صندوق اعتباری هنر، طرح ها اجرایی شده است، خوشبختانه امروز در نیمه اول سال 1402 شاهد افزایش پرداختی به 600 نفر در قالب طرح خراجی مقرر هستیم. از 1200000 تومان به 2 میلیون تومان که رشد 70 درصدی را نشان می دهد.

پوراحمدی با بیان اینکه مبلغ پرداختی در مقایسه با جایگاه و شأن اهالی فرهنگ و هنر بسیار ناچیز است، تصریح کرد: معتقدیم هنرمندان به ویژه پیشکسوتان عرصه هنر از گنجینه ها و میراث فرهنگی بی بدیل کشور هستند و دارای کرامت هستند. و جایگاه اجتماعی در جامعه صندوق اعتباری هنر مفتخر است علیرغم محدودیت منابع و بودجه کم دولت مصمم هستیم با برنامه ریزی و پیگیری های لازم نه تنها در ارائه خدمات و تسهیلات با محدودیت مواجه نشویم، اما ارائه خدمات به این قشر تحصیل کرده از نظر کمی و کیفی گسترش خواهد یافت.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان بیان کرد که امیدوار است این مجموعه با ادامه فعالیت ها و بهره گیری از فرصت های خدمتگزاری، بیش از گذشته، به خانواده های فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت در سراسر کشور رضایت بخشد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا