اخبار روز

رشد فروش را با یک تکنیک ساده افزایش دهید!

هک رشد به معنای هک کردن مسیر رشد و یافتن میانبرهایی است که ما را سریعتر به آنجا می رساند. هک رشد شامل فکر کردن در مورد راه‌های خلاقانه برای قرار دادن شما در مسیر سریع رشد است.

اولین چیزی که در هک رشد مهم است این است که به رشد اعتقاد داشته باشید، یعنی اگر الان ماهی 100 میلیون بفروشید، معتقدید که می توانید این عدد را در عرض سه ماه به 1 میلیارد برسانید.

اعتقاد به امکان هک رشد نقطه شروع هک رشد است.

یکی از روش های هک رشد تولید مشتری ارجاعی (درخواست معرفی مشتری) از سوی کسانی که به نوعی با شما مرتبط هستند، شاید باورتان نشود، اما این روش معجزه می کند! تحقیقات نشان می دهد که 84 درصد از خریدها در شرکت های B2B با استعلام از نمایندگان شروع می شود. این مطالعه به وضوح نشان می دهد که بازدید از مشتریان و درخواست از آنها برای معرفی مستقیم شما، فروش شما را چهار تا پنج برابر افزایش می دهد.

اگر معتقدید با مراجعه به مشتریان قبلی خود می توانید فروش خود را چهار تا پنج برابر افزایش دهید، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید این مدل را پیاده سازی کنید!

بنابراین برای ایجاد مشتریان ارجاع به چه کسی می توانید مراجعه کنید؟

مشتریان فعلی:

به سراغ مشتریان فعلی خود بروید و مستقیم و مودبانه از آنها بخواهید که دوستان خود را به شما معرفی کنند. اگر مشتریان شما شرکت های (قانونی) هستند، احتمالاً می توانید این درخواست را به افرادی که در آن شرکت با شما در تماس هستند هدایت کنید.

گزینه های فعلی:

ممکن است به نظر برسد که درخواست توصیه از شخصی که قبلاً از شما خرید نکرده است باعث عدم خرید او شود، اما اینطور نیست. شما می توانید معقولانه این را در مذاکرات فروش خود بگنجانید.

فرصت هایی که از شما خرید نکرده اند:

یکی از بهترین روش‌ها این است که از مشتریان بالقوه‌ای که از شما خرید نکرده‌اند، به شما ارجاع دهید زیرا یک بار به شما «نه» گفته‌اند و بدشان نمی‌آید که با کمی کمک پیگیری، لطف خود را برگردانند.

گزینه های بیشتر:

دوستان، همکاران، دوستان دوستان، دوستان خانواده شما مکان های خوبی برای درخواست توصیه هستند.

معجزه ردیابی منظم را امتحان کنید!

با یک ایده خلاقانه ساده دیگر به چندین هدف در یک زمان دست یابید

  • مشتریان خود را از دست ندهید
  • در آگاهی آنها باشید تا آن را به دیگران معرفی کنند
  • ایجاد توصیه های مشتری

این ایده خلاقانه یک دوره آموزشی است. پس از هر خرید مشتری، بازدیدهای پیگیری منظم را در فایل مشتری در CRM فعال کنید! به عنوان مثال، یک معاینه پیگیری منظم سه ماهه. این بازدید به طور خودکار هر سه ماه یک بار یک فعالیت پیگیری منظم برای آن مشتری ایجاد می کند تا بتوانید با آنها تماس بگیرید و با سه هدف فوق ارتباط خود را با مشتری تقویت کنید.

و جالب اینکه این کار زمان بسیار کمی می برد.

به عنوان مثال، اگر شما 500 مشتری دارید و می خواهید هر سه ماه یکبار با آنها در ارتباط باشید، به 4 در 500 تماس در سال نیاز دارید، یعنی 2000 تماس!

با فرض 288 روز کاری، 288/2000 مربوط به 7 تماس است، به این معنی که شما می توانید به طور مداوم و پایدار با 500 مشتری خود تنها با 7 تماس 5 دقیقه ای در روز و در مجموع 35 دقیقه ارتباط برقرار کنید.

مراقب باشید، بزرگترین دارایی شما مشتریان شما هستند. طبق این مطالعه از دانشگاه هاروارد حتی افزایش 5 درصدی خریدهای مکرر از مشتریان فعلی می تواند سود شرکت شما را بین 25 تا 95 درصد افزایش دهد.

اگر پایگاه داده مشخصی از مشتریان یا فرصت هایی که دنبال می کنید ندارید، از همین امروز استفاده از CRM را شروع کنید. هرگونه تأخیر در مستندسازی این اطلاعات ارزشمند، ضرر قابل توجهی به کسب و کار شما خواهد داشت.

منبع: به وب سایت مراجعه کنید

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا