اخبار روز

رد شدن سیارکی به اندازه مجسمه آزادی از کنار زمین!

به نقل از شمانیوز، به گزارش پی ام اپ، این سیارک که 2013 WV44 نام دارد، 300 فوت (91 متر) طول دارد و با سرعت خیره کننده 7.3 مایل (11.8 کیلومتر) در ثانیه حرکت می کند.

مرکز مطالعات اجسام نزدیک به زمین ناسا محاسبه کرده بود که این صخره پرنده که 10 سال پیش در ساعت 4 صبح امروز چهارشنبه به وقت شرقی (11:30 به وقت ایران) از فاصله ایمن یعنی حدود دو میلیون مایل ردیابی شده است. (3.3 میلیون کیلومتر) از کنار زمین می گذرد. ممکن است این مسافت طولانی به نظر برسد، اما وقتی اندازه منظومه شمسی را در نظر می گیریم، یک گذر بسیار نزدیک است.

سیارک ها همیشه در اطراف زمین در حال حرکت هستند و خوشبختانه تعداد کمی از آنها تهدیدی جدی برای ما هستند. اما این بدان معنا نیست که زمین هرگز در آینده با وضعیت خطرناکی روبرو نخواهد شد، به خصوص که می دانیم سیاره ما قبلا برخوردهای فاجعه بار سیارکی را تجربه کرده است. به همین دلیل است که سازمان هایی مانند ناسا و همتای اروپایی آن، آژانس فضایی اروپا، زمان و هزینه زیادی را صرف نظارت بر فضای عمیق برای چنین تهدیداتی می کنند.

ناسا که مشتاق یافتن راه هایی برای مقابله با یک سیارک بزرگ بود، سال گذشته سیستمی را آزمایش کرد که برای انحراف چنین جسمی طراحی شده بود. ماموریت DART یک فضاپیما را به یک سیارک بی‌ضرر دور از زمین برخورد کرد و داده‌ها نشان داد که در تغییر مسیر سیارک موفق بوده و راه را برای مهندسان هموار می‌کند تا روی پالایش سیستم به منظور بهینه‌سازی هر چه بیشتر آن کار کنند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا