اخبار روز

رایزنی هیأت انتخاباتی با بهزاد نبوی و میردامادی به گفته پیرموژان جبهه پایداری باید جمع شود.

جواد مرشیدی: یک هفته از تاریخ تعیین شده می گذرد و بدون تمدید برای پیش ثبت نام دوازدهمین دوره شورای اسلامی، ثبت نام مورد توجه اکثریت اصولگرایان قرار گرفته و از سوی دیگر، یعنی جریان اصلاحات، موجی را به همراه دارد. تکذیبیه و اخبار متناقض .

اگرچه برخی رسانه های اصولگرا از نامزدی چهره های شاخص اصلاح طلب خبر دادند، اما چهره هایی مانند مجید انصاری، حسین مرعشی، محسن هاشمی، الیاس حضرتی و مصطفی کواکبیان در گفتگو با خبرگزاری پی ام آپ این ادعا را تکذیب کردند و گفتند که شرایط برای آن مهیا نیست. آی تی. گفتی از قبل رزرو کن

کمال الدین پیرموذن نماینده سابق مجلس که خود در این دوره مجلس نامزد شد، درباره برخی اخبار منتشر شده از ترس اصلاح طلبان از حضور در انتخابات. اسفند 1402 به خبرگزاری پی ام آپ گفت: من شخصا به اصلاح طلبان پیشنهاد داده بودم که از شهر خود فرار کنند نه کلان شهر تهران.

وی با بازگویی تلاش های خود و برخی اصلاح طلبان دیگر برای ورود جهانگیری به انتخابات، گفت: نتیجه گیری من این است که برخی از همتایان و همفکران وی در دولت قبل به دلیل عدم تمایل جهانگیری به کاندیداتوری نامزد نشدند.

مشروح گفتگوی خبرگزاری پی ام آپ با کمال الدین پیرموذن نماینده سابق مجلس و یکی از حاضران در این مجلس را بخوانید.

****

پیرمرد! به گفته وی، برخی از خبرگزاری ها به پیش ثبت نام برخی از اصلاح طلبان برجسته اشاره کرده اند که اکثر این افراد این موضوع را تکذیب کرده اند. منبع خبری شما کدام آژانس بود؟

من شخصاً با بسیاری از این عزیزان در تماس بوده ام و در قالب گردهمایی کاندیداهای اصلاح طلب اقوام ایرانی با بسیاری از آنها در تماس بوده ایم و جلسات مکرری برای گردآوری جریان های شریان های تندرو و توتالیتر جبهه پایداری داشته ایم. افراطی ها در جلساتی که با برخی از این آقایان مثل جهانگیری، مرعشی، بهنار، لاریجانی و… داشتیم، باید تلاش شود تا افرادی که نام بردم بیشتر حضور داشته باشند و آقای جهانگیری هم تلاش کند تا این اتفاق بیفتد.

علت ناکامی جهانگیری در انتخابات سراسری 1402

چرا خود آقای جهانگیری کاندید نشد؟

جهانگیری به من قول داد که برای حضور انسان ها مشورت کند. گفتم چون آقای لاریجانی نیست بیایید جهانگیری را به کرسی بنشانیم و با ایشان صحبت کردم. آخرین اظهارات ایشان این بود که من در 26 سالگی نماینده بودم و سپس استاندار، وزیر و معاون ایشان رئیس جمهور بودند. مشخص بود که او خود را بیشتر یک نیروی اجرایی می دانست و به همین دلیل آن را نکشیدیم.

دلیل اصرار ما این بود که بعد از اینکه آقای لاریجانی علاقه ای به تبلیغات نشان نداد، من فقط به آقای جهانگیری اعتقاد داشتم و نتیجه گیری من این است که برخی از همکاران و همفکران ایشان در دولت قبل به دلیل نامزدی در انتخابات شرکت نکردند. عدم کاندیداتوری جهانگیری من دوست جهانگیری هستم، او همیشه با من صادق بوده و به همین دلیل علیرغم احترام به حرف های او، به خواسته خود عمل نکرده ایم.

در جلساتی که اشاره کردید راه حلی برای تشویق اصلاح طلبان برای شرکت در پیش ثبت نام انتخابات وجود داشت یا …؟

پیشنهاد من این بود که با توجه به ترس و دلسردی شدید مردم به دلیل عدم حضور در انتخابات آتی در شهرهای بزرگ و پایتخت، به عنوان کاندیدای شهر خود شرکت کنند. من با آقای مطهری و پزشکان در این مورد صحبت کردم.

من اصرار داشتم که طیب نیا کاندیدای اصفهان است

با توجه به اینکه در مرحله کاندیداتوری ریاست جمهوری به عنوان معاون امور استان های دکتر مزیکیان از این منظر شرایط را از نزدیک دنبال کردم. یعنی حضور مردم زادگاهشان را می خواستم. مثلاً اگر زادگاه آقای طیب نیا اصفهان است، صمیمانه تقاضای حضور ایشان را در تماس اصفهانی خود کردم.

البته بر اساس اخبار و داستان های منتشر شده، اکثر افرادی که نام بردید از پیش ثبت نام خودداری کردند.

طبق اطلاعات ما اکثر آنها به جز آقای کواکبیان کاندید شده اند چون من با آقای کواکبیان نسبتی ندارم.

مثلا آقای مجید انصاری از ثبت نام خودداری کردند.

من از طریق یکی از دوستان مجید انصاری را دنبال می کردم یا به آقای عراقچی پیام داده بودم که بیاید. من با افراد زیادی صحبت کرده ام و هیچ کس با این نظر که “نه، نمی آیم” به من پاسخ نداده است. یعنی هیچ کس نه گفت، این امکان پذیر نیست. در جلسات تبادل نظر کردیم و سعی کردیم به نتیجه برسیم.

به مطهری گفتم کاندیدای قم شوید

مثلاً آقای مطهری می گفت اگر آقای پیر موذن از قم کاندیدا شود برای من بد است اما من گفتم راه حل همین است، مثل همین شایعه ای که در مورد آقای احمدی نژاد منتشر شد. گفتند ایشان هم کاندیدای گرمسار است.

کلا با همه تعامل داشتیم، یا خودشان یا با واسطه، آن واسطه هایی که تاثیرگذار بودند. من با همه این افراد صحبت کرده ام به جز آقای کواکبیان که هیچ اطلاعی از او ندارم، چه با واسطه، چه در جلسات و چه مستقیم، اما نمی دانم کاندیدای قطعی بوده اند یا نه. شاید کاندیدا بوده اند و پس از تایید صلاحیت منتظر اعلام هستند که البته اینطور نیست زیرا در بحث هایی که با نهادهای حاکمیتی و تصمیم گیری در خصوص افزایش مشارکت داشتم متوجه شدم که این موضوع بوده است. چندین ساعت ملاقات با افراد زیادی. و روشن شد.

نشست انتخاباتی هیأت های انتخاباتی با بهزاد نبوی و میردامادی

مثلا کدام دستگاه ها و با چه افرادی؟

از تشکل ها نام نمی برم اما یکی از موثرترین سازمان ها پس از طی مراحل تصویب چند ساعت با آقایان بهزاد نبوی و میردامادی جلسه داشت و همه راضی بودند و در نهایت دو مشکل پیش آمد.

کدام مشکلات

از یک طرف ترس مردم در شهرهای بزرگ و عدم مشارکت تهران، از طرف دیگر این قانونی که در مجلس به تصویب رسید. جمع بندی این آقایان این بود که این قانون محل بازی تقلب در انتخابات است.

آیا پیش ثبت نام انتخابات مبنای مدیریت انتخابات است؟

منظورتان پیش ثبت نام در انتخابات است؟

بله، همین قاعده جاری است که ثبت نام باید زودتر از سال جاری انجام شود. همچنین مشکل دیگری که از سوی جبهه اصلاحات پذیرفته نشده است، خواندن برخی از این جوانان اصلاح طلب است و مطالبات ملموسی را مطرح می کنند که ظاهراً زمان بر است و اینگونه نیست که مطالبات ساختاری مخرب باشد، بلکه زمان بر است و در این زمان. ، تبلیغات، رقابت و ثبت نام در دسترس نیست.

آقای الیاس حضرتی و خانم مافی چطور؟ گفتند کاندید نیستند.

این خبر را دو تن از همکاران ایشان از طریق آقای حضرتی در روزنامه اعتماد با ما در میان گذاشتند. بازم تكرار ميكنم شايد بعضيها ثبت نام كردند و نگو. مثلاً آقای مجید انصاری به من زنگ زد و پرسید که چرا اسم من را آوردی؟

ترس اصلاح طلبان از عدم شرکت مردم در انتخابات

اما در مورد خانم مافی این درخواست را از ایشان داشتم. بیشتر این مشکلات ناشی از ترس از حضور مردم است. در یک کلام، فکر می‌کنم عده‌ای کاندیدا شدند اما نگرفتند و عده‌ای بالاخره به این نتیجه رسیدند که در شهرهای بزرگ و تهران ممکن است مشارکت به زور نباشد. اما برخی از افرادی که من دنبالشان کردم خوشبختانه همه کاندیدا شدند، همان افراد به اضافه نمایندگان ادور و بزرگان اقوام لر و ترک ساکن تهران به اضافه چند نفر از نمایندگان ادور که صاحب آن رای دهنده هستند. پایه.

من به شدت آرزو دارم که بتوانیم پس از تأیید صلاحیت از 170 نامزد حمایت کنیم و برای کسانی که مشکل اقناع ندارند، فعالیت سیاسی و اجتماعی در حدود قانون اساسی دارند، دارای شخصیت خوب و دارای صلاحیت هستند، جا باشد پذیرفته شوند. توسط دولت و غیره. من با عبارات زیادی در افکار عمومی به گوش نخبگان، زنان و جوانان رسانده ام که خوشبختانه در میان عزیزان در شهرهای متوسط، کاندیداتوری نخبگان، زنان و جوانان اتفاق افتاده است. مردم را همه می شناختند و می پذیرفتند

جلوی پایداری باید نصب شود

آیا دعوت به کاندیداتوری فقط شامل افراد مرتبط با جریان اصلاحات می شود یا میانه روها و احزاب دیگر را نیز شامل می شود؟

تا جایی که من اطلاع داشتم افراد نزدیک به آقایان خاتمی، سید حسن خمینی، لاریجانی و… اصرار داشتند که نامزدهای نخبه و شایسته نامزد شوند. من معتقدم که همه ما باید فعالانه برای ایجاد یک جبهه پایدار در برابر نظام جمهوری خواه تلاش کنیم. باید مجلسی باشد که در تدوین قوانین به عقلانیت تکیه کند، نه مجلسی که به دنبال خودروهای SUV باشد و اینترنت و مسائل دیگر را محدود کند.

گفته می شود زمانی که رسانه های اصولگرا مانند خبرگزاری فارس اسامی اصلاح طلبان را اعلام کردند، بیشتر برای دامن زدن به تنور انتخابات بوده است؟ آیا چنین تحلیلی را قبول دارید؟

من هیچ مسئولیتی در قبال پیام های آنها نمی پذیرم اما باز هم تکرار می کنم به جز آقای کواکبیان شاید برخی در دقیقه 90 ثبت نام کرده باشند و نگویند. من خودم به عنوان مثال در مورد آقای طیب نیا خیلی پیگیر بودم، چون برای تدوین قوانین به اقتصاددانی مثل ایشان نیاز دارید.

بیشتر بخوانید:

27212

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا