عمومی

راهنمایی برای تعیین سطح زبان انگلیسی: روش‌ها و منابع مفید

راهنمایی برای تعیین سطح زبان انگلیسی: روش‌ها و منابع مفید

بسیاری از زبان آموزانی که می خواهد شروع به یادگیری زبان کنند، سردرگم هستند و نمی دانند از کجا شروع کنند. زیرا بسیاری از آنها با زبان انگلیسی در سطوح مختلف آشنایی دارند ولی در اصل سطحی که در آن قرار دارند را نمیدانند. به زبان آموزانی که در این دسته قرار دارند توصیه می شود، در یک آزمون تعیین سطح زبان شرکت نمایند.

در این مقاله قصد داریم در رابطه با سطوح مختلف زبان و روش هایی که با استفاده از آن می توانید سطح زبانی خود را حدس بزنید را معرفی کنیم.

انواع سطوح زبان

در سیستم CEFR زبان‌آموزان در 3 دسته کلی تقسیم می شوند:

  1. A یا Basic (پایه)

  2. B یا Independent (مستقل)

  3. C یا Proficient (ماهر)

هر کدام از این سطوح نیز خود به دو سطح جزئی تر تقسیم می گردد.

سطح A1

در این سطح زبان آموزان توانایی ساختن جملات ساده و معرفی خود را دارند و در گفتگو های ساده نیز با جملات ساده می توانند شرکت کنند.

سطح A2

در این سطح زبان آموزان می توانند در رابطه با علایق و کارهای روزانه خود با جملات صحبت کنند و در گفتگو های ساده شرکت کرده و در رابطه با عباراتی که نمی دانند سوال کنند.

سطح B1

در این سطح زبان آموزان از سطح مبتدی خارج شده و وارد سطح مستقل می شوند و می توانند از پس کار های خود بر آید و مشکلی در سفر های خود نخواهد داشت.

در این سطح زبان آموز متوجه گفتگو های اطراف خود می شود ولی با کنایه ها و استعاره ها آشنایی زیادی ندارد.

سطح B2

در این سطح زبان آموز می تواند با افراد بومی وارد مکالمه شود و درک تقریبا خوبی از متون تخصصی دارد. همچنین می تواند متن کاملی در رابطه با موضوعات مختلف بنویسد.

سطح C1

در این سطح زبان آموز می تواند در موقعیت های شغلی و تحصیلی مختلف بدون مشکل از پس خودش بر آید و بی مشکل مکالمه کند. مشکلی در خواندن، نوشتن و خلاصه کردن متون ندارد.

سطح C2

در این سطح زبان آموز با یک فرد بومی هیچ تفاوتی ندارد.

انواع تعیین سطح

1. تعیین سطح شفاهی:

در این نوع تعیین سطح باید با فرد مقابل وارد مکالمه شوید و به سوالات او در زمینه های مختلف پاسخ دهید.

2. تعیین سطح کتبی:

در این نوع تعیین سطح از زبان آموزان امتحان کتبی گرفته می شود و سوالات آن از سطح ساده و ابتدایی شروع شده و به تدریج به سطح پیشرفته می رسد.

روش های تعیین سطح زبان

۳. تعیین سطح در آموزشگاه

بسیاری از آموزشگاه ها هردو نوع تعیین سطح کتبی و شفاهی را به صورت آنلاین و حضوری دارند. آموزشگاه زبان دهخدا یکی از بهترین آموزشگاه های استان تهران واقع در غرب تهران با تعیین سطح زبان حضوری و آنلاین به شکل شفاهی و کتبی امکان تعیین سطح شدن را به زبان آموزان از سراسر ایران و حتی خارج از کشور می دهد.

منابع آزمون تعیین سطح

در آزمون تعیین سطح تمام مهارت های زبانی شما مورد بررسی قرار می گیرد پس باید منابع مختلفی را مطالعه کنید تا تمام این مهارت های خود را بهتر کنید.

برای گسترش دامنه ی لغات خود می توانید از کتاب های Oxford Word Skills و English Collocations in Use (intermediate, advanced) استفاده نمایید.

سری کتاب های English Grammar In Use نیز برای بهبود گرامر بسیار مفید هستند.

مجموعه کتاب های inside reading نیز برای خواندن متون مختلف و بهبود مهارت ریدینگ پیشنهاد می شود.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا