دانستنی ها

راه های کنترل اضطراب و استرس دانش آموزان

یک جراح مغز و اعصاب بر اهمیت کنترل آسیب های سلامت روان در نوجوانان 12 تا 18 ساله تاکید کرده است.

به گزارش انجمن روانپزشکان ایران، غلامرضا حجتی دبیرکل سی و نهمین کنگره روانپزشکان ایران با بیان اینکه این رویداد با حضور بیش از هزار متخصص و پزشک از سراسر کشور در روزهای 27 تا 31 مهرماه برگزار می شود، گفت: وی در سالن همایش های بیمارستان میلاد تهران گفت: انجمن سالانه روانپزشکان ایران بزرگترین رویداد علمی سالانه در حوزه دانش روانپزشکی در کشور است.

اردوغان با بیان اینکه آغاز این رویداد مصادف با آغاز هفته سلامت روان است، افزود: چهار کنفرانس مهم اساتید برجسته کشور در زمینه مسائل روز روانپزشکی و بیست و یک سمپوزیوم در زمینه های مختلف تشخیص، درمان و درمان برگزار شد. علاوه بر کارگاه های آموزشی که امیدواریم مورد استفاده شرکت کنندگان همایش قرار گیرد، توانبخشی بیماری های روانپزشکی نیز به غنای علمی کنگره کمک خواهد کرد.

حاجتی با اشاره به مهم ترین مشکلات و معضلات مربوط به سلامت روان در بین دانش آموزان گفت: دانش آموزان در مقاطع مختلف با تغییرات و مشکلات متفاوتی مواجه می شوند، مشکلات مربوط به اضطراب و جدایی در کودکی که برای اولین بار به مدرسه می رود، نمایان می شود. نوجوانی قبل از کنکور و ورود به دانشگاه مشکلات مربوط به تمرکز و استرس به منصه ظهور می رسد.

اردوغان با بیان اینکه کودکان 12 تا 18 ساله در دوره نوجوانی دوره طوفانی را تجربه می کنند، گفت: در این دوره مشکلات جسمی و روحی فراوانی وجود دارد و همچنین تغییرات هورمون های بدنی و تغییرات مربوط به بلوغ، هویت و شخصیت به وجود می آید. تنش و داشتن محیطی خوب.» شخصیتی باثبات و پایدار پیدا می کنند.

این جراح مغز و اعصاب ادامه داد: هر چه در این سنین آشفتگی در خانواده و جامعه بیشتر شود، بر شخصیت و هویت سازی نوجوانان تأثیر منفی می گذارد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده در سال های اخیر آموزش مهارت های زندگی مشتمل بر 10 گویه نقش مهمی در سلامت روان دانش آموزان دارد.

حاجتی بیان کرد: اولین مهارتی که به دانش آموزان توصیه می شود، توانایی کنترل استرس و سپس توانایی کنترل خشم است که دو مورد اساسی است که باید به کل جامعه آموزش داده شود.

مهارت های ارتباط بین فردی نیز یکی از آنهاست، بسیاری از دانش آموزان در حل مسائل مشکل دارند و در اینجا مهارت حل مسئله و مدیریت زمان به آنها کمک می کند.

دبیرکل سی و نهمین کنگره روانپزشکان ایران گفت: آموزش این مهارت ها می تواند استرس ناشی از تحصیل و کار دانش آموزان را کاهش دهد، رفتار پرخطر را کاهش دهد و انگیزه تحصیل و پیشرفت دانش آموزان را افزایش دهد.

حاجتی تاکید کرد: ارائه آموزش بهداشت روان به دانش آموزان می تواند نقش پیشگیرانه اولیه در پیشگیری از بروز و گسترش اختلالات روانی در جامعه داشته باشد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا