عمومی

با موهای آسیب دیده خود چکار کنیم؟/ترمیم خانگی موهای آسیب دیده!/عکس

راه حل هایی برای تقویت موهای آسیب دیده

همین الان به موهای خود نگاه کنید و ببینید در چه وضعیتی هستند. آیا خشک، وز و کمی کسل کننده به نظر می رسند؟ یا اینکه احساس می کنید بخشی از موهایتان آسیب دیده است و نیاز به ترمیم دارد؟

یکی از مشکلات اصلی موهای آسیب دیده از دست دادن پروتئین آن است. باید بدانید که ۹۰ درصد موهای شما از پروتئین تشکیل شده است و در بسیاری از خانم ها و آقایان به دلیل حالت دهی و استفاده از انواع مواد شیمیایی و وسایل گرم کننده، سطح پروتئین طبیعی مو کاهش می یابد. موهای آسیب دیده در اثر دکلره شدن یکی از رایج ترین نگرانی های زنان است.

راه حل هایی برای تقویت موهای آسیب دیده

بسیاری از متخصصان مو و زیبایی در درمان مو و بازیابی پروتئین آسیب دیده در مو آموزش های خوبی دارند. موهای آسیب دیده را می توان با تقویت آن، محافظت از آن در برابر کاهش رطوبت، ضخامت و کاهش درخشان شدن ترمیم کرد. بسیاری از محصولات درمانی که برای تقویت مو استفاده می شوند به صورت نرم کننده، سرم یا ماسک مو ساخته می شوند و حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند. این محصولات درمانی به ترمیم پروتئین های شکسته و آسیب دیده مو کمک می کند و مو را قوی تر و در نهایت سالم تر می کند.

درمان موهای آسیب دیده

درمان موهای آسیب دیده با پروتئین روش جدیدی نیست، اما در سال های اخیر فرمولاسیون های مورد استفاده در محصولات درمانی بهبود یافته اند تا بتوانند بهترین نتایج ممکن را ارائه دهند. بسته به اینکه موهای شما چقدر آسیب دیده است، ممکن است به مقدار متفاوت و قوی تری از این محصولات نیاز داشته باشید و با استفاده از این محصولات درمانی، موها سفت تر و در برابر آسیب مقاوم تر می شوند.

راه حل هایی برای تقویت موهای آسیب دیده

یکی از عوامل اصلی آسیب مو نور مستقیم خورشید و اشعه ماوراء بنفش است. این آسیب می تواند رطوبت تارهای مو را کاهش داده و باعث خشکی و وز شدن موها شود. مهم نیست چه فصلی از سال باشد، خورشید در هر فصلی مضر است، اما در تابستان به بالاترین حد خود می رسد. اگر برای مدت طولانی در معرض نور خورشید بوده اید، برای کاهش آسیب های احتمالی، هنگامی که به خانه رسیدید، به موهای خود ماسک تقویت کننده و آبرسان بدهید.

درمان های خانگی برای موهای آسیب دیده

با این روش مو به حالت طبیعی خود باز می گردد. باید این حقیقت را به شما بگوییم که اگر موهای شما در سطح پایینی آسیب دیده است، می توانید با استفاده از درمان های خانگی به این سوال پاسخ دهید که در مورد موهای خشک و آسیب دیده چه باید کرد. در بسیاری از این روش ها، ماده ثابت برای تقویت مو، تخم مرغ و سفیده آن است. سعی کنید دستور العملی با پروتئین کافی پیدا کنید که در آن از روغن های نرم کننده نیز استفاده شود تا بتوانید پروتئین را به موهای خود تزریق کنید تا کمبود رطوبت را جبران کنید. برای این کار از ترکیب روغن زیتون و زرده تخم مرغ برای بازگرداندن نرمی به موهایتان استفاده کنید. همچنین می توانید ماست یونانی را با عسل و روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک ماسک موی قوی و ترمیم کننده داشته باشید. همچنین می توانید یک موز را له کرده و با روغن بادام مخلوط کنید.

راه حل هایی برای تقویت موهای آسیب دیده

فراموش نکنید که بعد از مدت زمان مشخص شده موهای خود را کاملا آبکشی کنید تا ماسک خانگی کاملا از کناره های مو شسته شود، در غیر این صورت باقیمانده مواد خشک و چسبناک شده و ظاهر موها را خراب می کند.

محصولات پروتئینی

برای ترمیم موهای آسیب دیده در اثر دکلره، بهتر است روی محصولات قوی تری شرط بندی کنید. این محصولات دارای موادی مانند کراتین و پروتئین های ابریشم هستند که ترمیم مو را تا حد زیادی تسریع می کنند. علاوه بر این، برخی از مواد دیگر مانند روغن نارگیل با نفوذ به تارهای مو، آنها را تقویت کرده و موها را در برابر عوامل خارجی مقاوم می کند. علاوه بر این، استفاده از مواد تخصصی برای تقویت موهای آسیب دیده از کلر، آنها را از آسیب های دیگر مانند رنگ مو محافظت می کند. از این محصولات یک بار در ماه استفاده کنید.

راه حل هایی برای تقویت موهای آسیب دیده

در بسیاری از موارد که موها به درجه بالایی از آسیب رسیده اند، برخی از سرم ها و محصولات پیشرفته مو که می توانند به بافت مو نفوذ کنند توصیه می شود. این بهترین راه برای درمان موهای سفید و رنگ شده است. برخی از این سرم ها حاوی عصاره برنج سیاه و غنی از اسید گلوتامیک هستند. این یک اسید آمینه ضروری است که در موهای آسیب دیده از بین می رود. از این نوع محصولات هفته ای یکبار استفاده کنید تا تاثیر آنها را ببینید. البته پس از استفاده از هر نوع محصول ترمیم کننده مو، باید مراقب موهای خود نیز باشید تا به حالت قبلی خود برنگردند. این محصولات علاوه بر تقویت و ترمیم موها، می توانند موها را مرطوب کنند.

اصلاح مو

بعد از تمام تلاش هایی که برای موهای خشک و آسیب دیده انجام داده اید، گاهی اوقات به نتایجی که انتظار داشتید نمی رسید. مو به درجه ای از آسیب و شکنندگی رسیده است که هیچ درمانی نمی تواند آن را به زندگی قبلی و سلامت کامل خود بازگرداند. باید بدانید که در این شرایط متأسفانه چاره ای جز کوتاه کردن موهای عزیزتان ندارید، اما می توانید مدل مو را به آرایشگر بسپارید که می تواند طول موهای آسیب دیده شما را مشخص کند. یکی از آسیب های اصلی مو که در اثر خشکی و گاهاً بلندی بیش از حد مو ایجاد می شود، موهای شکسته است که به آن وز می گویند. حتی اگر بتوانید با روش هایی موخوره را از بین ببرید، در واقع یکی از شاخه ها را که نازک و حساس خواهد بود، حذف کرده اید. ترمیم دو شاخه شدن به معنای چسباندن شاخه های جدا شده نیست! پس حقیقت را باید گفت که چاره ای جز کوتاه کردن مو وجود ندارد.

راه حل هایی برای تقویت موهای آسیب دیده

بعد از اینکه موهای آسیب دیده و شکننده برای همیشه از زندگی شما حذف شدند، به راحتی می توانید موهای سالم خود را لمس کنید و از زیبایی و سلامت آن لذت ببرید. حالا موهای شما زنده شده و زیباتر به نظر می رسد. برای اینکه حالت قدیمی روی موها دیده نشود، بهتر است اقدامات پیشگیرانه انجام شود. استفاده از مواد شیمیایی و دستگاه های حالت دهنده مو را به حداقل برسانید. حداقل ماهی یک بار از ماسک های خانگی برای تقویت موهای خود استفاده کنید تا مقاومت و استحکام بیشتری پیدا کند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا