دانستنی ها

راه حل های ساده برای محافظت از خود در برابر آنفولانزا!

 

فرشید رضایی رئیس اداره آموزش و توسعه سلامت وزارت بهداشت با حضور در برنامه صبح بخیر ایران با مجری این برنامه گفت و گو کرد. وی در این برنامه در مورد آنفولانزا و پیشنهادات خود صحبت کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، رضایی گفت: آنفولانزا یک بیماری ویروسی است که افراد از ابتدای زندگی با آن مواجه هستند. اغلب، این بیماری به دلیل واکنش مناسب بدن انسان خفیف است. با این حال، در برخی افراد سیستم ایمنی باید بیشتر تقویت شود و در این مرحله نقش واکسن قوی‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه کارکنان مراکز درمانی و دامپزشکان اولین کسانی هستند که واکسن آنفولانزا را تزریق می کنند، گفت: علاوه بر این، سالمندان مبتلا به بیماری های زمینه ای متعدد و افرادی که دارو مصرف می کنند به دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی نیز به این واکسن نیاز دارند. هنوز به خوبی رشد نکرده اند و به خصوص افراد زیر 5 سال نیز به این واکسن نیاز دارند.کودکان و زنان باردار نیز به دلیل حساسیتی که دارند باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: مبتلایان به بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 پیشرفته نیز باید واکسینه شوند. برخی از بیماری هایی که به سیستم ایمنی مرتبط نیستند، مانند مشکلات حافظه یا آسیب نخاعی نیز باید واکسینه شوند. البته همه افراد می توانند واکسن آنفولانزا را دریافت کنند اما اولویت با این افراد است.

وی در مورد راه های پیشگیری از آنفولانزا گفت: به طور معمول تا زمانی که اخطار و اعلام وضعیت از سوی نظام سلامت اعلام نشود، استفاده از ماسک برای همه افراد جامعه توصیه نمی شود. علاوه بر این، شستن دست ها و استفاده از میوه های مفید برای پیشگیری از آنفولانزا توصیه می شود.

رضایی در خصوص تفاوت واکسن های ایرانی با واکسن های خارجی گفت: در این مورد تنها چیزی که اهمیت دارد تایید واکسن مورد نظر توسط سازمان غذا و دارو است. زمانی که سازمان غذا و دارو واکسن ایرانی یا خارجی را تایید کرد، مردم می توانند به آن اعتماد کنند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا