عمومی

راه آهن همدان – سنندج شبکه ریلی ایران را توسعه می دهد

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: ساخت راه‌آهن برقی همدان به سنندج یک پروژه مهم ریلی در حال اجرا در ایران است که انتظار می‌رود ظرف چند ماه آینده به پایان برسد.

پروژه راه آهن به طول 151 کیلومتر در سال 2005 آغاز شد و اکنون 91 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

48 کیلومتر این مسیر در استان همدان و 103 کیلومتر در استان کردستان است که نه تنها دو استان را به یکدیگر، بلکه شهر سنندج را از طریق همدان و تهران به شبکه ریلی ایران متصل می‌کند.

علاوه بر این، این پروژه می تواند به استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، و کرمانشاه و مرز باشماق به سمت غرب گسترش یابد.

این پروژه با کاهش تصادفات در حمل و نقل جاده ای، ایمنی و رفاه مسافران را حفظ می کند و در عین حال حمل و نقل کالا (به ویژه محصولات کشاورزی) را تسهیل می کند، گردشگری منطقه ای را توسعه می دهد، آلودگی زیست محیطی را کاهش می دهد و اشتغال را افزایش می دهد.

مرز باشماق 4.6 میلیون تن ظرفیت ترانزیت بار دارد که از طریق این مسیر ریلی عملیاتی خواهد شد.

علاوه بر راه‌آهن همدان-سنندج، راه‌آهن رشت-آستارا و راه‌آهن خاش-چابهار در حال حاضر دو پروژه کلیدی ریلی ایران هستند. مسیر اول 162 کیلومتر و دومی 474 کیلومتر (از مجموع 628 کیلومتر که 154 کیلومتر از زاهدان به خاش اخیرا افتتاح شده است).

بر اساس بیانیه RAI، تکمیل راه‌آهن راه‌آهن رشت – آستارا و زاهدان – چابهار کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال – جنوب (INSTC) را به ترتیب از شمال و جنوب شرق ایران تکمیل می‌کند.

MNA/PR


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا