اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

صادر شدن گواهینامه فناوری رانندگی خودران BMW تا سرعت 130 کیلومتر در ساعت!

BMW یک سیستم رانندگی خودکار پیشرفته به نام Autobahn Assistant دارد. همانطور که می توانید حدس بزنید، این سیستم به راننده در هنگام رانندگی در بزرگراه کمک می کند و انجام برخی از وظایف مربوط به فرآیند رانندگی را بی نیاز می کند. اگرچه این سیستم در کشورهای دیگر قابل استفاده است، اما در آلمان محدودیت هایی در جاده ها دارد. اکنون این خبر می رسد که پس از دریافت گواهینامه های لازم، این دستیار پیشرفته در شبکه بزرگراهی آلمان نیز قابل استفاده خواهد بود. البته تا حداکثر سرعت 130 کیلومتر بر ساعت.

بر اساس اطلاعیه رسمی منتشر شده توسط BMW، این برند محبوب دارای کلیه مجوزهای لازم از سازمان حمل و نقل موتوری فدرال آلمان است. بنابراین دارندگان مدل های مجهز به فناوری رانندگی خودکار سطح 2 و دستیار جاده می توانند به راحتی از رانندگی خودکار خودروی خود در جاده های این کشور استفاده کنند. با این کار، BMW اولین شرکتی است که مشتریانش می توانند رانندگی خودکار تا سرعت 130 کیلومتر را تجربه کنند. به عبارت دیگر، BMW Autobahn Assistant اکنون سریع‌ترین سیستم خودکار سطح 2 در آلمان است.

ویژگی های دستیار اتوبان BMW

دستیار اتوبان BMW اکنون در مدل هایی برای بازارهای ایالات متحده و کانادا در دسترس مشتریان است. این سیستم جدید به راننده این امکان را می دهد که برای مدت نسبتاً طولانی دست خود را از روی فرمان بردارد. اما برخلاف سیستم «Drive Pilot» مرسدس بنز که یک سیستم خودمختار سطح 3 در نظر گرفته می شود، راننده نمی تواند چشم از جاده بردارد و باید هر لحظه برای واکنش های مناسب آماده باشد. از سوی دیگر، سیستم رانندگی پایلوت مرسدس بنز تنها تا سرعت 64 کیلومتر بر ساعت قابل استفاده است.

در آلمان، سیستم کمک راننده BMW با سری جدید i5 و 5 معرفی شد. اما این سیستم قبلاً با سدان پرچمدار سری 7 وارد آمریکای شمالی شده است.این سیستم با دستیار تغییر خط فعال ترکیب شده و با آن امکان تغییر مسیر به صورت خودکار تا سرعت 180 کیلومتر بر ساعت وجود دارد.

BMW می گوید که Autobahn Assistant راحتی و راحتی بیشتری را برای راننده در سفرهای طولانی به ارمغان می آورد. این شرکت پیشگام خاطرنشان می کند که سایر رانندگان و موتورسواران نگران استفاده از این سیستم در سری 5 جدید نباشند. زیرا سیستم های پیشرفته همیشه راننده و سطح هوشیاری او را زیر نظر دارند. این سدان مدرن به بسیاری از دوربین‌ها، حسگرها و رادارهای اولتراسونیک و همچنین نقشه‌های باکیفیت و دقیق مجهز است و به کمک آن‌ها محیط اطراف خود را به‌صورت بلادرنگ رصد می‌کند.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا