اخبار روز

رونمایی از رانا پلاس اتوماتیک و امکاناتش!

به گزارش پی ام آپ، رانا پلاس AMT در غرفه ایران خودرو به نمایش درآمد. مدتی است که تولید رانا پلاس پانوراما شش سرعته در ایران خودرو کاهش یافته است. بنابراین انتظار داریم در آینده نسخه اتوماتیک جایگزین نسخه شش سرعته شود.

از نظر ظاهری تفاوتی بین رانا پلاس AMT و نسخه دنده دستی این خودرو وجود ندارد. البته این خودرو نیز مانند رانا پلاس پانوراما به سقف شیشه ای مجهز شده است. در داخل کابین این خودرو نیز از همین ظاهر استفاده شده و تنها قسمت متفاوت آن، چوب دنده خودرو است. کنترل کننده وضعیت دنده این خودرو به صورت چرخشی طراحی شده است که حالت های اتوماتیک، دستی، جلو و عقب را در اختیار راننده قرار می دهد. برای تعویض دستی دنده ها، دو شیفتر به پشت فرمان اضافه شده است.

در خصوص مشخصات فنی، رانا پلاس اتوماتیک به موتور TU5 پلاس ایران خودرو مجهز شده است. این موتور حداکثر 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در پانورامای تارا و رانا پلاس از موتور ایرانی EC5 یا TU5 Plus استفاده شده است. در آینده علاوه بر رانا پلاس اتوماتیک، از این موتور در پژو پارس اپتیموم نیز استفاده خواهد شد.

گیربکس نیمه اتوماتیک رانا پلاس یا AMT شش دنده را در اختیار راننده قرار می دهد. راننده می تواند فرآیند تعویض دنده را به کامپیوتر خودرو بسپارد یا خودش با انتخاب حالت دستی دنده را عوض کند. انتقال AMT به حالت پارک یا P مجهز نیست. بنابراین، هنگام پارک، رفتار آن شبیه به گیربکس های دنده ای است. حالت های رانندگی برفی و اسپرت نیز برای گیربکس اتوماتیک رانا پلاس در نظر گرفته شده است.

از نظر آپشن های راحتی و ایمنی، رانا پلاس اتوماتیک دارای تجهیزات مشابه با رانا پلاس پانورامای شش سرعته است. بنابراین از جمله تجهیزات این خودرو می توان به دو ایربگ، ترمز دیسکی با ABS و EBD، فرمان برقی، کامپیوتر سفر، سنسور نور و باران، سنسور پارک عقب و آینه های برقی اشاره کرد. البته لیست تجهیزات این خودرو ممکن است تا عرضه نهایی رانا پلاس AMT تغییر کند.

منبع: پی ام آپ


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا