اخبار روز

سخنان جالب رئیسی در سخنرانی راهپیمایی جاماندگان روز اربعین!/جزئیات

سیدابراهیم رئیسی امروز  جاماندگان اربعین حسینی در امامزادگان باقریه (ع) شهر بیرجند با تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: امروز دل های ما مانند کربلا و زیارت حرم مطهر امام حسین است. (ع) و این اجتماع به یاد و نام اباعبدالله است.» اربعین پرچمی است تا عاشورا از دست نرود. اربعین نماد این است که عاشورا در عاشورا نمی ماند، بلکه پیام استقلال و آزادی برای جهانیان دارد و انسان صالح باید بداند که همیشه با حسین (ع) زندگی کند.

وی با اشاره به اجتماع بی نظیر میلیونی در پیاده روی اربعین افزود: همه اینها جلوه عشق و محبت به امام حسین (ع) است و این اجتماع باشکوه اجتماع عاشقان حسین (ع) است و همین است. حسین، اگر در عاشورا نبودیم، در کربلا نبودیم، و اگر دشمنانت تو و فرزندانت را به شهادت می‌رساندند و ما برای یاری تو نبودیم، اما ندای تو را شنیدیم. از اینجا گریه می کنیم لبیک یا حسین(ع).

رئیس جمهور ادامه داد: سر امام حسین (ع) را بریدند تا نامشان زنده نماند و عاشورا باقی نماند ولی اراده خداوند بر آن شد که عاشورا به جای اینکه روز پایان شود روز آعاز شود و به نسل‌ها و عصرها منتقل شد.

وی با بیان اینکه خداوند با زبان زینب (س) و ابتکار امام سجاد (ع) کاری کرد که جایگاه امام حسین (ع) در دل‌ها باشد و قلب‌ها برایش بتپد، بیان کرد: وقتی نام هر یک از عاشوریان می‌آید نامشان را با نام عاشورا می‌شناسیم. امام سجاد (ع) عاشورا را با قلب‌ها پیوند داد.

رئیسی با اشاره به اینکه همه والدین برای زنده نگه داشتن عاشورا تلاش می کردند، افزود: چرا ائمه اطهار به بقای عاشورا اهمیت دادند و چرا امام حسین (ع) اربعین را برگزار کردند؟ عاشورا به عاشورا بسنده نکرد، بلکه پیام استقلال و آزادی برای جهانیان دارد و انسان صالح باید بداند که همیشه باید با حسین (ع) زندگی کند.

وی تصریح کرد: عاشورا سرچشمه همه تحولات زندگی بشر است و مظهر همه قیام ها و انقلاب های جهان خواهد بود. و جهل نباید بر جامعه حاکم شود.

رئیس جمهور ادامه داد: جامعه امروز باید با حسین بن علی (علیه السلام) آشنا می شد، اما قدرت رسانه ای متخاصم حق را باطل و باطل را حقیقت و امام حق را باطل، جاهلیت کرد، دیروز و امروز با جاهلیت مدرن هستیم. و امروز نیز همچون گذشته خون شهدا منشأ تحول است.

رئیسی گفت: امروز عاشورا ادامه دارد و ندای امام حسین (ع) به گوش می رسد و باید شرایط را درست درک کنیم و معتقدیم که خون شهدا مانند خون پاک امام حسین (ع) است که جهل آن را از بین برده است. چهره جهل مدرن را از بین می برد. و این نادانی با قدرت نظامی و رسانه ای همراه است، اما همان جهل قدیمی است.

وی با تاکید بر اینکه این ویژگی خون شهداست و بیداری امروز در منطقه به وجود آمده است، گفت: خون شهدا امروز بیداری ایجاد کرده است و مردم منطقه می خواهند زنده باشید.» بیدار باشید و هر روز خون شهدا در منطقه و جوامع بیشتر نمایان می شود. می شود، به همین دلیل است که رهبری انقلاب فرمودند: خون شهدا بر دشمنان سخت تر است.

رئیس‌جمهور افزود: اکنون وضعیت کرونا تغییر کرده و امکان سفر به شهرستان‌ها وجود دارد، اگرچه در این سفر نمی‌توانم به تمام شهرستان‌های استان سفر کنم، اما در آینده این کار را انجام خواهم داد.

رئیسی بیان کرد: مردم استان منتظر اجرای پروژه راه آهن بودند و امروز خوشبختانه کار در 20 جبهه کاری آغاز شده است و مسیر شمال به جنوب برای جابه جایی مسافر و کالا بسیار حائز اهمیت است و این مهم است. پروژه، مسیر بنام امام حسین (ع) پیگیری خواهد شد. این امکان وجود دارد که مردم زودتر از افتتاح این مسیر مطلع شوند.

وی با تاکید بر اینکه مجوزهای سفرهای قبلی هم در استان و هم در مرکز در حال پیگیری است، گفت: شما مردم استان خراسان جنوبی را تبدیل به ایثار، وقت شناسی و حضور وقت شناس در مجامع فرهنگی و سیاسی کرده اید. تو هم همینطور.» استانی ولایی و بصیر. .

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تمام شاخص‌ها نشان می‌دهد که مردم این استان در همه شاخص‌ها سرآمد بوده و به معنای واقعی فرهنگی هستند، افزود: سفرم به استان‌های مختلف عدد ندارد تا زمانی که مطمئن شوم که کارهای مهم در کشور تحقق پیدا کرده است.

رئیسی با تاکید بر اینکه خدمت به مردم بزرگترین افتخار ماست، گفت: مقام معظم رهبری به همه دولتمردان تاکید کرده اند که در کنار مردم، در کنار مردم و در کنار مردم به ویژه در مناطق محروم باشند.

با اشاره به اینکه بدانید روابط ناسالم، رشوه، تبعیض و فساد جزو نظام اداری جمهوری اسلامی نیست و ما با تمام توان با این اعمال مخالفیم و می‌گوییم: کرامتی که امام حسین (ع) به ما آموخت. مهم است و این آموزه ها برای بشریت است. درس دارد

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نقطه اشتراک ما و اهل سنت و نقطه وحدت ما با همه مذاهب، عشق به امام حسین (ع) است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا