اخبار روز

تکلیف یکسان سازی حقوق بازنشستگان را مشخص شد!/جزئیات

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بیشترین همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال های 99 و 1400 انجام شده است.

دا,ود منظور درباره مفاد برنامه هفتم در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان و صندوق های بازنشستگی گفت: در خصوص همسان سازی، بیشترین کارهایی که نیاز بود در دو سال اخیر به ویژه در سال های 88 و 1400 انجام شده است.

وی گفت: اگر قرار است یکسان سازی دیگری صورت گیرد باید منتظر ماند و دید در برنامه هفتم چه تصمیمی تصویب می شود.

منظور افزود: در مورد صندوق های بازنشستگی هم فرقی نمی کند. در واقع تعدیل مستمری بازنشستگان در دو سال گذشته به خوبی انجام شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: کمیسیون تلفیق مصوباتی داد که به طور کلی مورد تایید ما نبود. ما هم در صحن مجلس نگرانی های خود را اعلام کردیم.

داوود منظور درباره اینکه آیا سازمان برنامه و بودجه از گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم کشور راضی بوده است، گفت: کمیسیون تلفیق مصوباتی داد که به طور کلی مورد تایید ما نبود. نگرانی های خود را به مجلس اعلام کردیم و کتبا به سخنگوی شورای اسلامی اطلاع دادیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: البته با توافقات صورت گرفته در حال حاضر با همکاری نمایندگان، هیات رئیسه و کمیسیون تلفیق در حال انجام اصلاحات و بازنگری های لازم هستیم.

وی با توجه به اینکه نمایندگان مجلس رسیدن به رشد 8 درصدی پیشنهادی در برنامه هفتم را سخت و حتی رویایی می دانستند، آیا برنامه هفتم ظرفیت رشد 8 درصدی اقتصاد را دارد؟، گفت: رشد 8 درصدی. اینکه در لایحه برنامه هفتم پیش بینی کرده ایم جزو سیاست های کلی برنامه هفتم باشد، لذا الزامی است. یعنی باید از تمام ظرفیت کشور برای رسیدن به رشد 8 درصدی استفاده کنیم.

منظور بیان کرد: اما این‌که آیا رشد ۸ درصد قابل دستیابی است یا خیر؟ این بستگی دارد ما ظرفیت‌های نیروی انسانی، منابع طبیعی، سرمایه و ماشین‌آلات کشور و همچنین رشد بهره‌وری را چگونه انجام دهیم و چه پیشرانی در اقتصاد داشته باشیم. این خبر خوش را من باید بگویم که در ۳ ماه اول سال جاری در فصل بهار بر اساس گزارش حساب‌های ملی مرکز آمار ایران رشدی که ما محقق کرده‌ایم، ۷/۸ درصد بوده است بنابراین این امر نشان می‌دهد ما می‌توانیم به رشد ۸ درصد نزدیک شویم.

وی ادامه داد: البته تداوم این رشدی که در 3 ماهه اول رخ داد، همت و جدیت همه دستگاه های اجرایی اعم از بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی را می طلبد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: مقوله رشد اقتصادی تنها به کار دولت مربوط نمی شود، بلکه حاصل کار همه فعالان اقتصادی است، حاصل کار همه شرکت ها،  اشخاص حقیقی و حقوقی است. قانونی است و معتقدیم اگر تا جایی که می توانیم تلاش کنیم به این هدف نزدیکتر خواهیم شد.

فونت ایلانا


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا