اخبار روز

رئیس جمهور روسیه: حمله به روسیه از همه جهات؛ تاثیر اف-۱۶ در نبرد!

امروز (سه‌شنبه) در اجلاس اقتصادی شرق، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بیان کرد که حملات علیه کشورش از سوی غرب ادامه تقابل جهانی را نشان می‌دهد که آغاز آن نیز از طرف غرب بوده است.

پوتین در این اجلاس که در ولادیوستوک برگزار شده است، اظهار کرد: “تمام مسائل مرتبط با روابط ما با غرب به منافع ژئوپلیتیکی کشورهای غربی مرتبط است. حمله به هر زمینه‌ای، از جمله به فرهنگ، نشان‌دهنده ادامه این تقابل ژئوپلیتیکی است.” او همچنین افزود: “غرب به دنبال کاتولیک شدن روسیه و تحت کنترل در آوردن آن توسط واتیکان است.”

روابط چین و روسیه

رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: “در سال‌های اخیر، روسیه و چین به سطحی غیرمنتظره از همکاری دست یافته‌اند.” وی با بیان اینکه روسیه و چین هدف ایجاد یک ائتلاف نظامی ندارند و علیه هیچ کس نیستند، اظهار کرد: “هر دو کشور به منافع مردم خود احترام می‌گذارند و این همکاری مثبت را ادامه خواهند داد.”

وی همچنین به مذاکرات بین دو کشور در زمینه هواپیماهای پهن‌پیکر اشاره کرد و افزود: “این مذاکرات مدت‌هاست که ادامه دارد و در این راستا پیشرفت‌هایی حاصل شده است.”

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2024

رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به تغییرات اساسی در سیاست‌های واشنگتن در قبال مسکو منجر نمی‌شود. به نظر می‌رسد که صرفاً از آنکه چه کسی به عنوان رئیس جمهوری بعدی آمریکا انتخاب شود، هیچ تغییر اساسی در جهت‌گیری سیاست خارجی ایالات متحده در قبال مسکو رخ نخواهد داد. اتهامات علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا مربوط به ارتباطاتش با مسکو کاملاً بی‌معنی به نظر می‌آید. به نظر من، تمام آنچه که در برابر ترامپ اتفاق افتاده، یک پیگرد سیاسی در برابر یک رقیب سیاسی بوده است. اگر ترامپ دوباره انتخاب شود، منتظر نباشیم که سیاست آمریکا در قبال فدراسیون روسیه تغییر کند.

پوتین همچنین در مورد ایلان ماسک اظهار داشت: ایلان ماسک فردی برجسته، تاجر فعال و با استعداد است. ماسک در حوزه فضا کارهای زیادی انجام می‌دهد که با حمایت دولت آمریکا همراه است.

تلاش غرب برای جلوگیری از توسعه چین

پوتین ادامه داد: کشورهای غربی سعی می کنند از توسعه چین جلوگیری کنند، اما دیر به این موضوع فکر کرده اند زیرا مراکز جدید قدرت در حال ظهور هستند. جین پینگ بیشتر توسعه یافت. این موضوع غرب را شوکه کرد. آنها هر کاری که از دستشان بر می آید برای جلوگیری از توسعه چین انجام می دهند، اما این امکان پذیر نیست زیرا آنها خیلی دیر به آن فکر کردند. قطار رفته است. این یک روند عینی است و مشکل نه تنها به چین، بلکه به هند و اندونزی نیز مربوط می شود، جایی که مراکز جدید قدرت ظهور خواهند کرد.

اوکراین

پوتین ادامه داد: اوکراین از آغاز حمله علیه روسیه ۷۱،۵۰۰ تن از مردم خود را از دست داده است. دولت اوکراین به نظر می‌آید که نیروهایش را به نحوی وارد ضدحمله کرده که انگار این افراد مردم اوکراین نیستند. ورود جنگنده‌های اف-۱۶ به ارتش اوکراین تاثیر چندانی در نبرد نمی‌گذارد. اگر آمریکا باور دارد که اوکراین آماده مذاکره است، باید اقداماتی را انجام دهد تا ممنوعیت مذاکرات با روسیه که به دستور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اعلام شده، لغو شود. ما پیرو فلسفه و دیدگاه “تروتسکیسم” نیستیم؛ اصل مهم برای ما، حرکت است نه هدف. اذعان می‌کنم که سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس از سوی آمریکا فعالیت می‌کنند. رهبری سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس مطلع است که من حقیقت را می‌گویم.

رئیس جمهوری روسیه افزود: اوکراین در حال انجام یک عملیات به نام “ضدحمله” است، اما هیچ نتیجه‌ای به دست نیاورده است. این عملیات به تسخیر شکست خورده و ضرر و زیان بسیاری انجامیده است.

درهای روسیه به روی همه باز است
پوتین گفت: “درها به روی کسانی که کشور را ترک کرده اند باز است و هیچکس نمی تواند مانع بازگشت آنها شود.” طبق قوانین روسیه، یک شهروند روسیه می تواند هر کجا که بخواهد زندگی کند و هیچ کس نمی تواند او را از تابعیت یا محروم کند. او را در جلوگیری از ورود به روسیه نگه دارید.

رئیس جمهور روسیه در مورد قانون این کشور در مورد عوامل خارجی نیز گفت که این قانون تقریباً کپی قانون مشابه در ایالات متحده است، اما فقط “انسانی تر” است. قانون کارگزاران خارجی جنبه های زیادی دارد و روسیه دائماً در حال بازنگری و بهبود آن است.

باکو و ایروان

پوتین گفت: «نخست وزیر ارمنستان اساساً حاکمیت جمهوری آذربایجان بر قره باغ را به رسمیت شناخت و این را به سادگی در بیانیه پراگ بیان کرد… ما این را می دانیم، اینجا چیزی برای گفتن وجود ندارد، اکنون الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان، به من گفته است آیا می دانستید که ارمنستان مالکیت آذربایجان بر قره باغ را به رسمیت شناخت؟ وضعیتش مشکلی نداره پس مشکل حل شده؟ و رهبران ارمنستان علناً این مشکل را اعلام کرده اند.

در عین حال، هیئت صلح روسیه همچنان در منطقه حضور دارد.

روابط ایالات متحده و ارمنستان

پوتین اظهار کرد که اعتقادی به وقوع چرخشی در روابط بین ایالات متحده و ارمنستان ندارد. در پاسخ به سؤالی که ایا در روابط آمریکا و ارمنستان تغییراتی رخ داده یا خیر، وی گفت: “فکر نمی‌کنم که در اینجا هیچ چرخشی رخ داده باشد. ما می‌بینیم و درک می‌کنیم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.”

پوتین همچنین اعلام کرد که در تماس با نخست وزیر ارمنستان، نیکول پاشینیان، قرار دارد و هیچ مشکلی در ارتباط با او وجود ندارد. وی افزود: “نخست‌وزیر ارمنستان برای من نامه‌ای نوشته است و ما با او در تماس هستیم. ما هیچ مشکلی با ارمنستان و نخست وزیرش نداریم.”

گروه خرابکاران اوکراینی

پوتین در ادامه سخنان خود گفت: یک گروه خرابکار اوکراینی شناسایی و دستگیر شده است که قصد داشت خطوط برق را در روسیه منفجر کند و اعتراف کرده است که برای این کار توسط مربیانی از انگلیس آموزش دیده است. این کار را برای حمله به تاسیسات هسته ای اوکراین انجام دهید. شما در حال بازجویی هستید. این اولین بار نیست که او در این بازجویی ها، خرابکاران اوکراینی اعتراف کردند که توسط انگلیسی ها آموزش دیده اند.

روس ها برای جنگ داوطلب می شوند

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: “در مجموع، در طول شش هفته‌های گذشته، حدود ۲۷۰ هزار شهروند روسیه به عنوان داوطلبان به نیروی ارتش پیوسته‌اند و در آمادگی برای خدمت به کشور ایستاده‌اند.” وی تأکید کرد که روسیه باید به خودش اعتماد داشته باشد، اما این اعتماد به خود به معنای انزوا نیست. او ادامه داد: “روسیه باید در زمینه امنیت و دفاع به خودش اعتماد داشته باشد، اما این به این معنا نیست که ما در همکاری با شرکا و دوستانمان در جهانی ایجادی متعصبانه، کشور را توسعه داده و قدرتمند‌تر کرده و برای صلح و تعادل جهانی کار کنیم.”

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا