اخبار روز

دیدار سفیر هندوستان با رئیس فدراسیون ورزش های روستایی عشایری

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین؛ سفیر هندوستان با اعلام روابط عمومی فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی، با تاکید بر اینکه ظرفیت های زیادی بین ایران و هند در زمینه بازی های بومی و سنتی محلی وجود دارد، گفت: برخی از ورزش های سنتی در کتب سنتی هند با قدمت بیش از 3000 سال تدوین شده است.

رودرا گورورششت با بیان اینکه در گذشته همکاری های فرهنگی زیادی بین ایران و هند وجود داشته است، گفت: برخی از رشته های ورزشی در کشور ما مانند کشتی نام ایرانی دارند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم ورزش های سنتی را در هند زنده نگه داریم، گفت: در هند دپارتمانی به نام پلی اندیا (بازی های هندی) وجود دارد که به ورزش های سنتی می پردازد.

سفیر هند افزود: گسترش ورزش های سنتی برای ما مهم است زیرا تجهیزات گران نیست، می توانیم بیشتر در این میادین ورزشی شرکت کنیم و سلامت جوانان و کودکان را ارتقا دهیم.

رودرا گورورششت با اشاره به اینکه ورزش به صنعتی تبدیل شده است که می توان در آن درآمدزایی کرد، خاطرنشان کرد: با توجه به ورزش می توانیم به اقتصاد کمک کنیم.
وی با بیان اینکه امضای تفاهم نامه بین دو کشور می تواند برای توسعه ورزش روستایی و همکاری های دوجانبه بسیار مفید باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به همجواری ایران و هند می توانیم همکاری های لازم را در همه زمینه ها و حضور در مسابقات داشته باشیم.

سفیر هند در ایران با تاکید بر اینکه ورزش بهترین راه برای همکاری تنگاتنگ دو کشور است، خاطرنشان کرد: راه نزدیک شدن فرهنگی دو کشور از طریق ورزش، نزدیک شدن جوانان به یکدیگر است که برگزاری رویدادهای فرهنگی و ورزشی می تواند راهگشای مناسبی برای تحقق این اهداف باشد.

رودرا گورورششت افزود: به عنوان مثال توانسته ایم ورزش کبدی را در هند توسعه دهیم و در سایر رشته ها مانند ورزش کوکو با همکاری دوجانبه می توانیم در جهت معرفی و تجاری سازی این رشته گام برداریم. در این راستا امضای تفاهم نامه و برگزاری جشنواره مشترک می تواند سرآغاز این رویداد مهم باشد.»

در ادامه این نشست، علیرضا پسندیده، رئیس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی ضمن خیر مقدم به حضور سفیر هند در فدراسیون، گفت: خوشحالیم که کشور هند سفیری را انتخاب کرده است که به ورزش اهمیت می دهد و نزدیک بودن دغدغه ها و ساختار سازمانی می تواند منجر به همکاری نزدیک دو کشور شود.

وی افزود: این تفاهم نامه می تواند همکاری های ورزشی دوجانبه بین دو کشور را گسترش دهد. احترام به ویژگی های طبیعی مناطق روستایی و میزبانی رویدادهای بین المللی می تواند گامی در جهت رشد و توسعه ورزش های بومی محلی باشد.

پسندیده با بیان اینکه در حاشیه بازی های بومی محلی تلاش می کنیم فرهنگ و سبک زندگی اسلامی ایرانی را به نمایش بگذاریم، گفت: در بازی های بومی محلی زنان با پوشیدن لباس مناسب فرهنگ اقوام مختلف را به همگان نشان می دهند.

وی با بیان اینکه همه نهادها موظف به انجام اقداماتی برای ترویج بازی های بومی محلی هستند، گفت: کم هزینه بودن و در دسترس بودن بازی های بومی محلی می تواند یکی از عوامل مثبت رشد و توسعه این بازی در کشور باشد.

رئیس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی افزود: علاقه مندان به رشته کوکو در ایران به صورت تئوری در این رشته آموزش دیده اند اما برای آموزش تکمیلی به مدرسان بین المللی نیاز داریم. در این راستا از شما می خواهیم که به گسترش حوزه «کوکو» در ایران و حضور مربیان بین المللی کمک کنید.»

علیرضا پسندیده تاکید کرد: انتظار داریم هند رشته هفت سنگ را در کشور خود توسعه دهد و حاضریم معلمان و مربیانی را برای ترویج این رشته در هند اعزام کنیم.

در پایان این دیدار همچنین نماد ورزشی هفت سنگ از سوی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی به سفیر هند اهدا شد.

258 258

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا