اخبار روز

دولت همه جوره پای ثابت ماندن قیمت نان ایستاده! / نگران افزایش قیمت نباشید! + جزئیات

به گزارش پی ام آپ، نانوایان با توجه به افزایش هزینه های جاری مانند حقوق و انرژی و تورم در اقتصاد کشور خواهان افزایش قیمت نان هستند اما با توجه به اینکه دولت به دنبال نان به عنوان کالای اساسی در سبد خانواده با قیمت معقول وقتی به دست مصرف کننده می رسد است، همیشه با این درخواست مخالفت می کند.

دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت نان، یارانه های متعددی را به تولید این محصول در کشور اختصاص می دهد. این یارانه از لحظه تولید گندم و آرد شروع و به قسمت فروش در نانوایی ها ختم می شود، یعنی تهیه نان مشمول سه مرحله یارانه می شود.

اما چندی پیش اخباری تصادفی مبنی بر افزایش قیمت نان در برخی استان ها منتشر شد و اینگونه مطرح شد که با توجه به تشکیل جلسات شورای آرد و نان در هر استان به طور مستقل، هر استان می تواند مستقیماً در مورد قیمت نان تصمیم گیری کند.

افزایش قیمت نان ممنوع است

در عین حال مسعود امراللهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت کالایی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: افزایش قیمت نان صورت نگرفته و هرگونه افزایش قیمت و گران فروشی نان ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی افزود: قیمت آرد ثابت است و تغییری نکرده است و برای جبران افزایش هزینه های تولید نانوایان، وزارت اقتصاد روزانه 30 درصد قیمت نان فروخته شده را مستقیم به حساب نانوایان واریز می کند.

اطلاعیه افزایش قیمت نان در هیچ استانی نداریم

سعید راد مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز اظهار داشت: مشکل افزایش قیمت نان مشکلی ندارد و تصمیمی در خصوص افزایش قیمت نان حتی در سطح استان نمی بینیم.

وی افزود: دفتر تنظیم بازار در مورد تغییر قیمت نان تصمیم گیری می کند اما هیچ اطلاعی در مورد افزایش قیمت نان به ما نداده اند.

افزایش هزینه برای پخت نان

بر اساس این گزارش، دولت برای جبران هزینه های نانوایان، کمک هزینه پخت نان را در سال جاری 10 درصد افزایش داد. بر این اساس 40 درصد از میزان فروش نان (بر اساس دستگاه خرید نان) به حساب نانوایان واریز می شود.

محمدجلال سخنگوی طرح هوشمند یارانه نان و آرد در این خصوص اظهار داشت: بر اساس تصمیمات جدید به منظور احیای اقتصاد و جبران شکاف درآمدی نانوایان مقرر شد تخصیص از نانوایان از 30% تا 40% افزایش یابد.

وی گفت: بر اساس این تصمیم 40 درصد قیمت نان فروخته شده در پایان هر روز به حساب نانوایان واریز می شود.

توزیع مستقیم مخمر توسط دولت

محمد جلال با بیان اینکه غرامت بی بها محور دولت در اجرای این طرح است، افزود: با توجه به وضعیت نابسامان توزیع خمیر مایه که یکی از هزینه های جدی نانوایان است، در سامانه یکپارچه توزیع آرد و همراه با آرد با نرخ مصوب برای حذف بازارهای میانی و کاهش هزینه های تولید ارائه می‌شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا