اخبار روز

دولت به این افراد زمین رایگان می دهد!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ به نقل از ایسنا، حسین جنتی گفت: هفته آینده همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) در طرح واگذاری ۲۰ هزار قطعه زمین به متقاضیان در سراسر کشور تحت عنوان پویش پیامبر رحمت، تعداد ۱۰۷۲ قطعه زمین به ۲۵۰۰ خانوار واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در استان تهران واگذار می‌شود.

وی افزود: این زمین ها در شهرهای پرند، رباط کریم، اسلامشهر، فیروزکوه، دماوند، پاکدشت و پیشوا در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. روند تخصیص این زمین ها بر اساس ارزش قطعات است. به این ترتیب قسمت هایی به یک خانواده، دو خانواده یا سه خانواده داده می شود.

جنتی متراژ زمین را بین 200 تا 400 متر عنوان کرد و گفت: افراد واجد شرایط خانواده هایی هستند که در سامانه طرح حمایتی مسکن ثبت نام و پالایش شدند. همچنین قراردادهایی منعقد شده است که هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی در طرح ستاد پیغمبر رحمت (ص) به متقاضیان اعطا خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه واگذاری زمین در فصول مختلف سال تکرار می شود، گفت: خانواده‌های دارای ۴، ۵، ۶ و ۷ فرزند در اولویت این قطعه زمین‌ها هستند. البته خانواتده‌های سه فزندی هم بعضا در این لیست ۲۵۰۰ نفره حضور دارند اما اولویت با خانواده‌های ۴ فرزند و بیشتر است

جنتی در خصوص قیمت این زمین ها گفت: زمین ها مجانی است و فقط صاحبان سه فرزند پول آماده سازی دریافت می کنند. خانواده های دارای چهار فرزند یا بیشتر از پرداخت هزینه آماده سازی زمین معاف هستند.

بنابراین گزارش، در راستای طرح حمایت از جوانی جمعیت، زمین رایگان برای خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر در نظر گرفته شده است. متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر که فرزند سوم و بیشتر آنها از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده برای ثبت نام دریافت تسهیلات حوزه زمین و مسکن  به سامانه saman.mrud.ir مراجعه کنند. مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی اخیرا اعلام کرد که  تا پایان سال ۵۰۰ هزار قطعه زمین  در سراسر کشور به مردم واگذار می‌شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا