اخبار روز سینما

حضور دوباره گوگوش و بهروز وثوقی در یک قاب! / بررسی فیلم‌های مشترک این دو پیشکسوت! + فیلم

بهروز وثوقی و گوگوش دو هنرمند پیکسوت ایرانی هستند که محبوبیت زیادی در بین مردم ایران دارند. بار دیگر این دو در کنار هم ظاهر شدند و مردم از حضور این دو در یک قاب بسیار استقبال کردند. در ادامه فیلم حضور این دو را مشاهده می کنید.

به گزارش پی ام آپ به نقل از رکنا، از روز گذشته فضای شبکه های اجتماعی مملو از عکس های دیدار بهروز وثوقی و گوگوش است که در جریان اکران مستندی از زندگی گوگوش در آمریکا رخ داد. دیدار این دو سوپراستار سینمای قبل از انقلاب سال ها بعد موجی از واکنش های عمدتا احساسی کاربران ایرانی را به همراه داشت.

فائق آتشین یا گوگوش در سال 1329 در اریبهشت تهران به دنیا آمد. او از کودکی به عنوان یک هنرمند مشغول به کار بوده و آرام آرام راه خود را باز می کند.

بهروز وثوقی در سال 1354 در سن 39 سالگی با فائق آتشین معروف به گوگوش که در فیلم های زیادی بازی کرد و در آن زمان سوژه بسیاری از اخبار بود ازدواج کرد، اما ازدواج آنها به دلایل نامعلومی دوام نیاورد و به طلاق ختم شد. آنها چند سال بعد یکدیگر را ملاقات کردند.

در قسمت هایی از این مستند از زندگی گوگوش برای اولین بار تصاویری از مراسم ازدواج این دو خواننده در سال 1354 پخش شد.

البته روز گذشته بهروز ووشوقی مصاحبه کرد و بارها گفت که می خواهد برگردد، ساعاتی بعد فیلم هایی از دیدار او با داریوش اقبالی منتشر شد، ظاهراً داریوش در اکران این مستند آنجا بوده است. در هر صورت این ویدیوها و محبوبیت آن در بین مردم بهانه ای شد برای بررسی مقاله ای درباره فیلم های مشترک این دو چهره.

اولین فیلم مشترک بهروز و گوگوش، «پنجره» در سال 1349 اکران شد. آنها نقشی بسیار مهمتر از آنچه تصور می شود در شکل گیری فرهنگ دهه 1950 ایفا کردند. چهار فیلم مشترک آن ها «پنجره»، «ممل آمریکایی»، «همسفر» و «ماه عسل» که بین سال‌های 1349 تا 1355 فیلم‌برداری شده‌اند، چهار اثر قابل تأمل درباره شکاف‌های فرهنگی و طبقاتی در تهران مدرن هستند. البته نمادین ترین و معروف ترین آن بازی بهروز وثوقی و گوگوش در کنار هم است.

همسفر

مردی که یک شرکت را اداره می کند، عاطفه را اغفال کرده اما نمی خواهد با او ازدواج کند. مراسم ازدواج عاطفه با یک جوان دیگر بهم می‌خورد و عاطفه که دچار اختلال حواس شده است تصمیم می گیرد از خانه پدری غلامحسین فرار کند. جوان جلنبری به نام علی و دایی رستم به قصد سرقت وارد خانه غلامحسین می شوند. عموی رستم در دام می افتد و غلامحسین برای حفظ آبروی رستم سعی می کند عاطفه را به مدت یک هفته به عقد عموی رستم درآورد.

حضور دوباره گوگوش و بهروز وثوقی در یک قاب! / بررسی فیلم‌های مشترک این دو پیشکسوت! + فیلم

پنجره

سهراب سالاری (بهروز وثوقی) برای کار از آبادان به تهران می رود و در کارخانه عمویش مصطفی سالاری (محسن مهدوی) کار می کند. سهراب با دختری به نام ترانه آشنا می شود. ترانه باردار است. سرپرست ترانه، اصغر ژیلا (حسن رضیانی) با نقشه سعی دارد سهراب را به عنوان پدر بچه جا بزند تا مخارج وضع حمل ترانه به گردن سهراب بیفتد …

ممل آمریکا

یک نوجوان مشهور معروف به ممل آمریکایی آرزوی سفر به آمریکا را دارد. ممل دوستی از آمریکا دارد که به او نامه می نویسد و او را تشویق می کند که به آمریکا برود. ممل با دزدیدن قالپاق خودروها و فروش آن به ارمنی به نام سرکیس امرار معاش می کند. با کمک سرکیس پاسپورت را می گیرد. اما به دلیل نداشتن ضامن معتبر ویزا نمی دهند. روزی ممل ماشین زنی به نام نسرین را می دزدد و نامه ای در آن پیدا می کند که نسرین را به آمریکا دعوت می کند.

ماه عسل

رضا و مادرش ماه بانو با خانواده حسین معروف به خان بابا، همدم و مونس هستند. رضا که وقت خود را با پسر خانواده، چنگیز می گذراند، عاشق خواهرش مینو است. خان دایی این ازدواج را می پذیرد اما خان بابا با آن مخالفت می کند  و محمود، پسر اکبرخان، را برای ازدواج با دخترش در نظر گرفته است. وقتی مینو مخالفت می کند، هوشنگ، یکی از جوانان خانواده، نامزد او معرفی می شود. هوشنگ با بازگشت از آمریکا و داشتن نامزدی در خارج از کشور، او را تشویق می کند تا با کمک خان دایی رضا بر عشق خود به مینو پافشاری کند و…

Recent search terms:

  • https://baztabonline com/blog/دوبله-گوگوش-و-بهروز-وثوقی-۴۲-سال-بعد-فی/

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا