دانستنی ها

احتمال خطر زوال عقل در افراد افسرده دو برابر است!

بر اساس یک مطالعه جدید بزرگ، افراد افسرده بیش از دو برابر بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به زوال عقل هستند. آیا افسردگی در اوایل زندگی ظاهر می شود یا در اواسط و اواخر زندگی؟

به گزارش دویچه وله و مجله پزشکی Everyday Health; بر اساس تجزیه و تحلیل داده های بیش از یک میلیون نفر در طی تقریباً چهار دهه، محققان دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا و پزشکان دانشگاه آرهوس دانمارک گزارش دادند که بزرگسالان در هر سنی بیشتر از افراد بدون افسردگی در معرض ابتلا به افسردگی هستند. . دو برابر بیشتر احتمال دارد در آینده به زوال عقل مبتلا شوند.

این مطالعه که اخیراً در مجله JAMA Neurology منتشر شده است، خطر بیشتری را در مردان نسبت به زنان و همچنین در افرادی که به دلیل افسردگی چندین بار در بیمارستان بستری شده اند، نشان می دهد.

محققان داده های بهداشتی جمع آوری شده از 1.4 میلیون شهروند دانمارکی را از اواخر دهه 1970 تجزیه و تحلیل کردند.

در طول این مطالعه و بین سال‌های 1980 تا 2018، آنها نزدیک به 24600 نفر را شناسایی کردند که جدیداً مبتلا به افسردگی بودند. نتایج نشان داد افرادی که افسردگی قبلی داشتند 2.41 برابر بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل بودند.

نویسندگان این مطالعه گروه های سنی 18 تا 44 (اوایل زندگی)، 45 تا 59 سال (میانسالی) یا 60 سال به بالا (سالمند) را بررسی کردند و دریافتند که خطر ابتلا به زوال عقل تقریباً یکسان است. هر زمان که فردی افسرده است

مهم نیست در چه سنی هستید، اگر علائم افسردگی یا زوال شناختی را تجربه کردید، با پزشک خود صحبت کنید.

افسردگی بر سلامت قلب تأثیر می گذارد که می تواند تأثیر منفی بر مغز داشته باشد.

افسردگی همچنین برای افزایش تولید گلوکوکورتیکوئید شناخته شده است. یک استروئید در مغز که مربوط به سیستم ایمنی است و می تواند التهاب را در مغز افزایش دهد.

کاهش 32 درصدی خطر ابتلا به سرطان با 4 دقیقه ورزش روزانه

یک مطالعه جدید نشان می دهد که چند دقیقه ورزش شدید در روز می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.

طبق Web MD و نتایج این مطالعه که توسط محققان دانشگاه سیدنی انجام شده و در Jama Oncology منتشر شده است، حدود چهار دقیقه فعالیت بدنی در روز با کاهش 32 درصدی خطر سرطان مرتبط است.

به گفته محققان، فعالیت بدنی می تواند برخی از هورمون های مرتبط با رشد سرطان را تنظیم کرده و به حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

در این مطالعه بیش از 22000 نفر با میانگین سنی 62 سال مورد بررسی قرار گرفتند و سلامت آنها از نظر سرطان در طول هفت سال بررسی شد.

محققان دریافتند که حداقل 3.4 تا 3.6 دقیقه فعالیت بدنی شدید در روز با کاهش 17 تا 18 درصدی در خطر کلی سرطان مرتبط است. علاوه بر این، به طور متوسط ​​4.5 دقیقه ورزش شدید در روز با کاهش 31 تا 32 درصدی در بروز سرطان همراه بود.

نتایج این مطالعه پیام مهمی برای کسانی است که زمان ورزش منظم ندارند و نشان می دهد که حتی فعالیت های کوتاه مدت می تواند در کاهش خطر ابتلا به سرطان مفید باشد.

فعالیت بدنی شدید در طول روز ممکن است شامل فعالیت هایی مانند کارهای خانه، راه رفتن در سربالایی، پیاده روی سریع، یا بازی های پر انرژی با کودکان یا دوستان باشد.

در حالی که نتایج برای افرادی که در پایبندی به یک برنامه ورزشی منظم مشکل دارند انگیزه دهنده است، این بدان معنا نیست که چهار تا پنج دقیقه ورزش تمام چیزی است که برای سالم ماندن فرد لازم است.

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، همه بزرگسالان سالم باید 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط ​​یا 75 تا 100 دقیقه ورزش هوازی با شدت بالا در هفته داشته باشند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا