دانستنی ها

با چند دمنوش گیاهی که برای کاهش نفخ مفید است آشنا شوید! /جزئیات

به طور سنتی، مردم برای کاهش نفخ از درمان‌های طبیعی از جمله چای‌های گیاهی استفاده می‌کردند. مطالعات اولیه نشان می‌دهد که استفاده از چند نوع چای گیاهی می‌تواند به تسکین این وضعیت ناراحت کننده کمک کند.

مطالعات اولیه نشان می دهد که چندین چای گیاهی ممکن است به کاهش این وضعیت ناراحت کننده کمک کند.

نعناع فلفی

نعناع فلفلی به طور گسترده ای برای کمک به کاهش مشکلات گوارشی شناخته شده است. طعم خنک و با طراوت دارد. مطالعات نشان می دهد که نعناع روده ها را آرام می کند، که می تواند اسپاسم روده را تسکین دهد و به تسکین نفخ و درد ناشی از آن کمک کند.

بادرنجبویه

چای بادرنجبویه دارای خواص نعناع و همچنین عطر و طعم لیمو است زیرا این گیاه از خانواده نعناع است. آژانس دارویی اروپا بیان می کند که چای بادرنجبویه بسته به استفاده سنتی می تواند مشکلات گوارشی خفیف مانند نفخ و گاز را تسکین دهد. برای تهیه چای، 1 قاشق غذاخوری (3 گرم) بادرنجبویه (یا 1 چای کیسه ای) را در 1 فنجان (240 میلی لیتر) آب جوشیده به مدت 10 دقیقه دم کنید.

زنجبیل

چای زنجبیل از ریشه های ضخیم گیاه زنجبیل تهیه می شود و از زمان های قدیم برای بیماری های معده استفاده می شده است. مطالعات انسانی 1 تا 5.1 گرم کپسول زنجبیل در دوزهای منقسم می تواند حالت تهوع را تسکین دهد. علاوه بر این، مکمل‌های زنجبیل می‌توانند تخلیه معده را تسریع کنند، ناراحتی‌های گوارشی را تسکین دهند و گرفتگی‌های روده، نفخ و گاز را کاهش دهند. چای زنجبیل طعمی تند دارد که می توانید با عسل و لیمو آن را نرم کنید.

بابونه

بابونه در طب سنتی برای درمان سوء هاضمه، گاز معده، اسهال، تهوع، استفراغ و زخم معده استفاده می شود. بابونه می تواند از عفونت های باکتریایی هلیکوباکتر پیلوری که باعث زخم معده و نفخ می شود جلوگیری کند. برای تهیه این دمنوش، 1 فنجان (240 میلی لیتر) آب جوشیده را روی 1 قاشق غذاخوری (2 تا 3 گرم) بابونه خشک (یا 1 چای کیسه ای) بریزید و به مدت 10 دقیقه دم کنید.

ریشه گلپر

ریشه گلپر طعم تلخی دارد، اما وقتی در چای بادرنجبویه غوطه ور شود، طعم بهتری دارد. عصاره ریشه گلپر در ایبروگاست و سایر محصولات گوارشی گیاهی استفاده می شود. ترکیبات تلخ این گیاه می تواند شیره های گوارشی را برای ارتقای هضم سالم تحریک کند. علاوه بر این، تحقیقات حیوانی نشان می دهد که ریشه گلپر ممکن است یبوست را تسکین دهد، عاملی که به نفخ کمک می کند.

منبع سایت سلامت نیوز

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا