اخبار روز

دلیل عدم اعطای خودرو به برخی متقاضیان


به گزارش پی ام آپ، شب چهارشنبه هفته گذشته (24 خردادماه) نتایج قرعه کشی مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو بر روی سایت سامانه مذکور بارگذاری شد و متقاضیان شرکت کننده در این مرحله اعلام شدند. می توانند شیفت تکلیف خودرو خود را یاد بگیرند. پس از اعلام نتایج موارد متعددی از جمله عدم تخصیص به تعدادی از افرادی که اولویت های پنج گانه را انتخاب کرده بودند، عدم تخصیص به متقاضیان طرح تعویض خودروی فرسوده و همچنین امکان تغییر اولویت. از اول – سناریو مشتریان به دلیل خالی بودن ظرفیت ایجاد شده به دلیل خروج تعدادی از متقاضیان، مطرح شدند. مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در گفت وگو با ایسنا به این پرسش ها و نگرانی ها پاسخ داد.

مهدی تقدسی در خصوص عدم تخصیص برخی از واجدین شرایط که پنج اولویت را انتخاب کرده بودند، تصریح کرد: 97 درصد از متقاضیانی که در مرحله دوم فروش تلفیقی خودرو ثبت نام کرده بودند، بر اساس برنامه زمان بندی تا پایان سال 1403 طبق برنامه زمان بندی شده تا پایان سال 1403 اعلام شد. برنامه تولید خودروسازان واگذار خواهد شد. این سه درصد از متقاضیان خودرو ckd خودروسازان خصوصی بوده اند که با توجه به محدودیت های ایجاد شده و ظرفیت جذب نشده خودروسازان، تعیین تکلیف نشده اند، اما با حفظ اولویت، امکان انتخاب خودرو جدید و جایگزین به آنها داده خواهد شد. ماشین.

وی تصریح کرد: برای این افراد با توجه به خالی بودن ظرفیت تعدادی از محصولات هم در سال جاری و هم در سال 1403، پس از برنامه ریزی مجدداً سایت سامانه فعال می شود تا تقاضا برای خودروهایی که مشخصا ظرفیت خالی دارند ثبت شود.

مسئول سامانه یکپارچه تخصیص خودرو دلیل این محدودیت ایجاد شده در تخصیص خودرو توسط خودروسازان خصوصی را بیان کرد: ظرفیت تولید برخی از این خودروها محدود بود اما تقاضای زیادی برای آنها وجود داشت که این گونه نبود. امکان تخصیص آنها؛ به عنوان مثال، در محصول FMC فردا موتور، تقاضا بیشتر از ظرفیت تولید بود. چون پیشنهاد کم است، نمی توانند به تعهدات خود عمل کنند. بنابراین با رعایت اولویت درخواست‌کنندگان، همچنان می‌توانند محصولاتی را تحویل بگیرند که ظرفیت خالی دارند و تمامی تعهدات خود را در سال 1402 انجام داده‌اند و همچنان ظرفیت خالی دارند (مانند X22 Pro از مدیران خودرو یا Quick S از سایپا). این سه درصد افراد واجد شرایط که در این مرحله تعیین تکلیف نشده اند می توانند در برنامه ای که اطلاع رسانی می شود خودروی جایگزین را انتخاب کنند.

تقدسی افزود: جزئیات طرح جایگزینی، مهلت خروج از طرح دوم سامانه یکپارچه و لیست خودروهای همراه در هفته جاری اعلام می شود.

تمامی خودروها تا 1403 تحویل داده می شوند; تحویل 1404 نداریم

وی خاطرنشان کرد: تمامی واگذاری ها برای سال 1402 و تا پایان سال 1403 است و اولویت با سال 1404 نبوده است.

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در رابطه با بازگشایی سایت سامانه برای متقاضیان مرحله اول برای انتخاب خودروهایی که ظرفیت خالی (به دلیل خروج برخی از مشتریان) دارند و یا ظرفیت تولید تا حدودی افزایش یافته است. خودروساز گفت: هنوز برنامه ای از سوی وزارت حراست برای این موضوع به ما اعلام نشده است.

اعلام نتایج خودروهای دست دوم برای این هفته

تقدسی اعلام کرد: نتایج خودروهای فرسوده هنوز اعلام نشده است. اصلاح اطلاعات متقاضیان این پروژه زمان بیشتری را صرف کرد. اما برای اینکه همه به خاطر این متقاضیان خودروهای فرسوده که زیاد نیستند معطل نشوند، هفته گذشته نتایج طرح عادی و مادران اعلام شد و این هفته نیز نتایج طرح تعویض خودروی فرسوده اعلام می شود. طی امروز و فردا کار فیلترینگ اطلاعات متقاضیان این طرح به پایان می رسد و نتایج آن مشخص می شود.

مدیر سامانه تخصیص یکپارچه خودرو در پایان تصریح کرد: روز چهارشنبه به بانک ها اعلام و تاکید شد که مردم می توانند وجوه قفل شده در حساب های نیابتی خود را برداشت کنند. اگر بانکی همکاری نکند با آن برخورد می شود. زیرا تاکید صریح بر آزادسازی این مبلغ شده و به بانک ها ابلاغ شده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا